• دو شنبه 19 آبان 1399
  • الإثْنَيْن 23 ربیع الاول 1442
  • 2020 Nov 09

استان‌های قرمز از فردا چگونه نیمه‌تعطیل می‌شوند

رئیس پلیس اماکن فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به همشهری می‌گوید متخلفان در مرحله اول تذکر می‌گیرند، در مرحله دوم و سوم بین 300هزار تومان تا یک‌میلیون تومان جریمه می‌شوند و در صورت تکرار برای بار چهارم واحد صنفی آنها پلمب می‌شود
اوضاع کرونا در بسیاری از شهرهای کشور، قرمز و بحرانی است. تلاش‌ها برای اجرای تعطیلی سراسری و اعمال قرنطینه عمومی راه به جایی نبرده است.

ایران نفس کشید

کارشناسان هواشناسی نوید داده بودند با آغاز بارندگی‌ها در هفته سوم آبان، تهران و کلانشهرهای صنعتی نفس تازه می‌کشند و بالاخره سلامت هوا در شرایط قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

حمل‌ونقل همگانی تهران در وضعیت اضطرار

محسن هاشمی از رئیس‌جمهور خواست هرچه سریع‌تر یک‌میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای ساماندهی ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت اختصاص یابد
ناوگان فرسوده و بی‌رمق حمل‌ونقل عمومی تهران سال‌هاست با وجود بودجه ناکافی سرپا مانده است.

مسیر خورشید تا اسکار

فیلم مجید مجیدی نماینده ایران در اسکار نود و سوم شد اما گلایه‌های سازندگان فیلم‌های جامانده، تازه آغاز شده است
از حالا باید انتظار بکشیم بلکه در سحرگاه 21بهمن‌ماه مصادف با 9فوریه 2021همزمان با اعلام فهرست اولیه نامزدهای اسکار نود و سوم، یک نام از ایران هم شنیده شود. البته از دیروز دیگر می‌دانیم که برای این انتظار باید گاهی به آسمان نگاه و خورشید را آرزو کنیم.

پیام از ایران به دولت جدیدآمریکا

بلافاصله بعد از قطعی‌شدن انتخاب جو بایدن به‌عنوان چهل‌و‌ششمین رئیس‌جمهور آمریکا و پایان دوران ترامپ در کاخ سفید، رئیس‌جمهور و وزیر خارجه با یادآوری سابقه ایران در دیپلماسی مسئولانه، از دولت جدید آمریکا خواستند اشتباهات گذشته را جبران کند و به مسیر دیپلماسی برگردد.

چشم‌انداز اقتصاد ایران در عصر پساترامپ

اقتصاد ایران با پیروزی جو بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهوری آینده آمریکا چه مسیری در پیش خواهد داشت و آیا مستأجر جدید کاخ سفید، فرصت است یا تهدید؟ تحریم‌ها چگونه برداشته می‌شود و راه پیش روی ایران چه خواهد بود؟ آیا دولتمردان و سیاستمداران ایرانی نقشه جدیدی برای مدیریت اقتصاد ایران در دوران جدید دارند؟
سیدمحمود میرلوحی از ریل‌گذاری برای شفافیت در اداره شهر تهران طی 3سال گذشته خبر می‌دهد

باوجود کاهش درآمدها شهر را روی پا نگه‌داشته‌ایم

همراه الهام فخاری، یکی از 2عضو اصالتا اصفهانی شورای شهر تهران است. بیانش با لهجه نصف‌جهان وجهی است که او را از سایر اعضا متمایز می‌کند. عرقی که به تهران دارد، اما در کلام و رفتارش به وضوح دیده می‌شود.

انتظار برای کاهش نرخ ارز

معماران برجام در کابینه بایدن