20
دو شنبه 19 آبان 1399
شماره 8080
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
«میلان کوندرا» در کتاب «مواجهه» یادداشتی کوتاه درباره رمانی به نام « کار شب » نوشته که هنوز در ایران ترجمه نشده است. نویسنده این رمان « توماس گلاوینیک» است و «کوندرا» از او به‌عنوان نویسنده جوان اتریشی یاد می‌کند.
انجمن علمی- دانشجویی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبایی با حضور مهدی پارسا، کلاس آنلاین «ادبیات، فلسفه، هنر و علم» را برگزار خواهد کرد.
دیروز در توییتر، عکس‌هایی از مسابقات کشتی «لوچو» در مازندران مورد توجه کاربران قرار گرفت.
طرح روز
لندن: کمیسیون اتحادیه اروپا هشدار داده، زنانی که در اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند از امروز تا پایان سال را گویی مجانی کار می‌کنند.
نیویورک: یک شخص ناشناس بیش از یک میلیارد دلار بیت کوین را از یک کیف پول دیجیتال که بیش از 5 سال در حالت خاموش بوده، جابه‌جا کرده است.

عکس روز

آخرین نسل از پالان دوزهای گرگان نگران به فراموشی سپرده شدن این حرفه قدیمی.
جراحی 12میلیون تومانی پای مرغ

جراحی 12میلیون تومانی پای مرغ

قاهره: دامپزشک‌ها در قاهره پایتخت مصر با هزینه‌ای معادل 12میلیون تومان پای شکسته یک مرغ را عمل کردند تا صاحبش او را برای دوره نقاهت به خانه ببرد.
نخستین روز آفتابی در بریتانیا
نخستین روز آفتابی در بریتانیا
لندن: پس از آخرین قرنطینه و محدودیت‌های اعلام شده توسط مقامات انگلستان، مردم این کشور بدون توجه به این قوانین نخستین روز آفتابی را جشن گرفته و برخی حتی بدون ماسک راهی پارک‌ها شدند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
یک سال از آسمانی شدن آموزگار اسوه، دکتر انوشیروان هدایت گذشت. شادروان دکتر هدایت، استاد جراحی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از نوابغ پزشکی معاصر کشورمان بود که بیش از نیم قرن به درمان بیماران و تربیت پزشکان کشور همت گماشت.
«مبارزه علیه وضع موجود» نوشته سابینه فون‌دیرکه به ج‍ن‍ب‍ش دان‍ش‍ج‍ویی آل‍م‍ان در فاصله سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۸۵ می‌پردازد.
تصادف ساختگی از آن نوبرانه‌های سبک رانندگی در ایران است.