25
شنبه 13 شهریور 1400
شماره 8305
مترو
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
برای دقایقی تصور کنید که هر ایستگاه مترو یک شهرک یا حتی یک کشور مستقل باشد و تونل‌های مترو محل نبرد میان حاکمان و دولت‌هایی باشد که بر ایستگاه‌های مختلف شهر حاکم شده‌اند.
«هاروکی موراکامی»، نویسنده قدر اول ژاپنی و «هرتا مولر»، نویسنده آلمانی‌زبان آلبانیایی‌تبار برنده نوبل ادبیات در کتاب‌هایشان از مترو سخن می‌گویند.
همه چیز در اینجا خلاصه شده به یک اسم: «بهشت زهرا». همه آنچه که امروز و در یک سال و اندی از خیزش بیماری کووید-19 شنیده‌اید، اینجا و در بهشت زهرا که انگار یک ایستگاه مانده به پایان راه است، کنار هم قرار می‌گیرد؛ تابوت‌ها و کفن‌های یک شکل، مردمِ گریان، مردم داغدار، مردمِ مستاصل و همگی در یک رنگ؛ سیاه!
نادر سلیمانی را از مجموعه طنز «ساعت خوش» در دهه 70می شناسیم. مجموعه‌ای که نخستین طنز تلویزیونی بود که به شیوه آمریکایی از نام حقیقی بازیگران در آن استفاده می‌شد.

امنیت در شهر زیرزمینی

سرهنگ سعید عطاءالهی، رئیس پلیس متروی پایتخت در گفت‌وگو با همشهری مترو از امنیت در ایستگاه‌های متروی پایتخت می‌گوید
هر روز صبح شهروندان با عجله خود را به ایستگاه‌های مترو می‌رسانند و بی‌هیچ دغدغه‌ای سوار بر قطارها به نقاط مختلف شهر سفر می‌کنند.
ادب اینطور حکم می‌کند؛ نه قانون

ادب اینطور حکم می‌کند؛ نه قانون

« قوانین نانوشته»؛ قوانینی که ضرورت اجرای آنها، از رعایت قوانین نوشته شده نیز مهم‌تر است. به این دلیل که اغلب این قوانین از دلخواه مردم برخاسته و این خواسته‌ها برای آنها بسیار مهم است.
واگن زنانه در متروی مسکو
واگن زنانه در متروی مسکو
از سال 1935میلادی که خط متروی مسکو در ایستگاه ساکولنیکی افتتاح شد تا به حال، این قطار زمینی، واگنی زنانه نداشته است. حالا اما مفتی مسکو خواستار اختصاص واگنی به زنان شده است.
اگر شما هم در این شهریور، قصد پیدا کردن خانه‌ای برای اجاره دارید، ما از این پس برای شما به تفضیل از محله‌هایی خواهیم گفت که نزدیکی‌شان به ایستگاه‌های مترو، باعث شده جزء گزینه‌های اصلی جست‌وجو باشند.