• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 13 شهریور 1400
کد مطلب : 139484
+
-

همسایه مترو شویم

اگر شما هم در این شهریور، قصد پیدا کردن خانه‌ای برای اجاره دارید، ما از این پس برای شما به تفضیل از محله‌هایی خواهیم گفت که نزدیکی‌شان به ایستگاه‌های مترو، باعث شده جزء گزینه‌های اصلی جست‌وجو باشند. در واقع قرار است محله‌های اطراف ایستگاه‌های متروی تهران را به شما معرفی کنیم و توضیح دهیم که برگ برنده هر محله برای مستاجرانش نسبت به باقی محله‌ها و خیابان‌های آن محدوده در چیست. در اولین شماره به سراغ بخش مرکزی و غربی خط 3 مترو رفته‌ایم؛ از ایستگاه ارم سبز تا ایستگاه شادمان.

ارم سبز؛ محله شقایق
در محدوده ایستگاه ارم سبز، یکی از اصلی‌ترین قطب‌های آپارتمان‌نشینی غرب تهران قرار دارد. نزدیک‌ترین خیابان به این ایستگاه، بلوار شقایق است که محیطی آرام و تا حدودی محله‌ای دارد. کمی آن طرف‌تر جنت آباد و سازمان برنامه هم هستند که اندکی از قیمت‌های بلوار شقایق ارزان‌ترند  اما نباید فراموش کرد که در این دو محدوده، پیدا کردن آپارتمان‌های کوچک و نقلی راحت‌تر است. این را هم سر بسته بگوییم که قبل از هر توافقی، خیابان های منتهی به اتوبان باکری را هم سرکشی کنید شاید همسایه مترو شدید.

منطقه 22؛ خانه‌های بزرگ
ترمینال تاکسی و اتوبوس ایستگاه ارم سبز شما را به نقاط مختلفی در منطقه 22 تهران می‌برد. این منطقه با اینکه پیش‌تر قرار بود به منطقه محیط زیستی و گردشگری تهران بدل شود حالا تقریبا می‌شود گفت که به پر آپارتمان‌ترین مناطق تهران بدل شده اما بگذارید در گوشی بهتان بگوییم، اگر دنبال اجاره ملک کوچک در این محدوده هستید، آدرس را اشتباه آمده‌اید. شاید در دهکده المپیک نتایج بهتری بگیرید و شاید هم شهران. البته که در بخش‌هایی از این محدوده مثل خیابان‌های کن و کوهسار هم خانه‌های ویلایی نسبتا ارزانی می‌شود پیدا کرد.

بیمه؛  دنج و باصفا
درست است که ایستگاه بیمه چندان مشهور و معروف نیست اما بافت مسکونی این محدوده تازگی‌ها نظر بسیاری از اجاره نشین های تهرانی را به خود جلب کرده. نزدیکی این محله به اکباتان، سه اتوبان مهم تهران، مترو، بی‌آرتی و ... از محله بیمه یکی از خوش مسیرترین مناطق تهران را به وجود آورده. پیشنهاد ما برای آنهایی که توان مالی اجاره در این محله را ندارند، محدوده تهرانسر و شهرک‌های آن اطراف است؛ ارزان‌تر هستند اما دسترسی‌شان دیگر به خوبی دسترسی این منطقه نیست.

میدان آزادی؛ قلبِ غرب
به جرات می‌توان گفت که همزمان با راه اندازی ایستگاه میدان آزادی، سرانه استفاده از مترو به نحو قابل توجهی افزایش یافته چرا‌که این میدان قدیمی پایتخت یکی از دو سه گلوگاه‌های دسترسی تهران و شهرک‌ها و شهرستان‌های اطراف محسوب می‌شود. اگر مشتاق اجاره خانه در نزدیکی این ایستگاه هستید، ما به شما خیابان‌های لعل آخر، صالحی، اکبری و عزیزی را پیشنهاد می‌کنیم. اگر کمی سر کیسه را شل کنید شهرک آپادانا در نزدیکی‌تان هست و بعید نیست بتوانید در شهرک فکوری هم جایی مناسب پیدا کنید.

دانشگاه شریف؛ پاتوق مجردها
از ایستگاه آزادی تا ایستگاه شادمان، چند ایستگاه دیگر در حاشیه خیابان آزادی قرار دارد که وابسته به محله‌های قابل اجاره هستند. به این معنی که می‌توانید واحدهای اجاره‌ای کوچکی در خیابان‌های اطراف این ایستگاه‌ها پیدا کنید. مثلا در همسایگی ایستگاه متروی استاد معین، 21 متری جی، جای مناسبی است و البته در خیابان های هاشمی و دامپزشکی. پشت ایستگاه متروی حبیب‌اللهی هم می‌توانید آپارتمان‌های کوچکی مخصوص دانشجویان و مجردها دست و پا کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید