• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 13 شهریور 1400
کد مطلب : 139477
+
-

واگن زنانه در متروی مسکو

واگن زنانه در متروی مسکو

     مهدیا گل‌محمدی

از سال 1935میلادی که خط متروی مسکو در ایستگاه ساکولنیکی افتتاح شد تا به حال، این قطار زمینی، واگنی زنانه نداشته است. حالا اما مفتی مسکو خواستار اختصاص واگنی به زنان شده است. الدار‌علاءالدینوف به ساعات شلوغی مترو و ازدحام جمعیت اشاره کرده که برای زنان تردد را سخت می‌کند. این در حالی است که در کشور‌هایی مانند ترکیه، امارات و مصر هم واگن‌های ویژه زنان سال‌هاست که مرسوم بوده و هست. ولادیمیر پتروف، معاون مجلس اجتماعی استان لنینگراد روسیه نیز به تازگی در گفت‌وگو با روزنامه وچرنیا ماسکوا چاپ مسکو، خواستار اختصاص یافتن واگن‌های قطار و مترو برای جلوگیری از تعرض جنسی شد.
 نیکلای بابکین، عضو شورای مدیریت کلیسای ارتدوکس روس نیز اخیرا در گفت‌وگو با ریانووستی خاطرنشان کرد که اختصاص یافتن واگن‌هایی برای زنان در مترو، ایده خوبی است که از مزاحمت برای زنان در اماکن عمومی جلوگیری خواهد کرد.
متروی مسکو سامانه اصلی حمل‌ونقل شهری در پایتخت است که روزانه حدود 7 میلیون نفر را جابه‌جا می‌کند. متروی مسکو از پیچیده‌ترین و زیباترین متروهای جهان به‌حساب می‌آید و ۴۸ ایستگاه آن به عنوان میراث فرهنگی این کشور شناخته و بیش از ۴۰ ایستگاه نیز بنای معماری عالی محسوب می‌شوند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید