• چهار شنبه 14 آبان 1399
  • الأرْبِعَاء 18 ربیع الاول 1442
  • 2020 Nov 04

تأثیر‌همسان‌سازی بر سفره بازنشستگان

گزارش همشهری از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و رنج معیشت که همچنان پابرجاست
بعد از سال‌ها چشم‌انتظاری بالاخره متناسب‌سازی‌ حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی و کشوری به ثمر نشست. بازنشستگان تامین‌اجتماعی از مرداد و بازنشستگان کشوری از مهرماه امسال طبق احکام جدید شاهد افزایش حقوق‌ها بودند.
رهبر معظم انقلاب در سخنان زنده تلویزیونی اوضاع کنونی آمریکا را نشانگر انحطاط شدید مدنی در این کشور دانستند

با رفت ‌وآمدها در آمریکا سیاست ایران تغییر نمی‌کند

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز گذشته در سخنان زنده و تلویزیونی، با تبریک خجسته سالروز میلاد پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفیصلی‌الله‌علیه‌وآله و ولادت حضرت امام جعفر صادقعلیه‌السلام به ملت شریف ایران و امت بزرگ اسلامی، وحدت جهان اسلام را علاج واقعی مشکلات مسلمانان خواندند و با اشاره به سیاست عاقلانه ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا افزودند: سیاست حساب‌شده جمهوری اسلامی با رفت‌وآمد اشخاص در آمریکا تغییری نمی‌کند.

آمریکای رو به زوال

درحالی‌که انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا زیر ذره بین افکار عمومی جهان قرار دارد؛ مقام معظم رهبری روز گذشته در بخشی از بیانات خود تأکید کردند که «سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال آمریکا، حساب‌شده و مشخص است و با رفت‌وآمد اشخاص تغییر پیدا نمی‌کند.»

اضطراب؛ چاشنی انتخابات آمریکا

همزمان با پایان رأی‌گیری در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، احتمال وقوع آشوب و درگیری‌ خیابانی میان طرفداران نامزدها افزایش یافته است
بالاخره سوت پایان رقابت دونالد ترامپ و جو بایدن در پرحاشیه‌ترین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دیروز به صدا درآمد و کارزار انتخاباتی هر دو نامزد به خط پایان رسید.

مترو؛ 20سال بعد

نگاهی به وضعیت متروی تهران از 3سال گذشته تا 20سال آینده
روز دوشنبه 100دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس نو به ناوگان همگانی شهر تهران اضافه شدند تا سرانجام پس از 10سال، این بخش کمی جان بگیرد.

مردم همکاری کردند

ممنوعیت تردد در 25استان از 12ظهر روز دوشنبه شروع شده و تا ساعت24 جمعه ادامه دارد و در این مدت پلیس‌راهنمایی و رانندگی کشور از کاهش 30درصدی تردد در جاده‌ها‌ خبر داده است.

تهران از چشم نقاشان

گالری‌داران معتقدند شمار بازدیدکنندگان‌شان آن‌قدر نیست که ازدحام جمعیت ایجاد کند. البته که درست می‌گویند. از افتتاحیه‌ها که بگذریم، بازدیدکنندگان اندکی در روزهای دیگر هفته به گالری‌ها می‌آیند.
شهردار تهران در مراسم رونمایی از 100 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید اعلام کرد

اتوبوس ‌های جدید در راهند

250اتوبوس می‌تواند نیاز حمل‌ونقل عمومی یک شهر متوسط را تامین کند اما در ابرشهری مانند تهران، این عدد تنها سهم بسیار کوچکی در میان انبوه وسایل نقلیه‌ است. پایتخت 5500اتوبوس دارد و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید حدود 9هزار اتوبوس داشته باشد.

سبقت آمار کرونا از محدودیت‌ها

سقف موقت کولبران

شفر: شاید روزی به ایران برگشتم

شیب تند