07
چهار شنبه 14 آبان 1399
شماره 8076
شهر-۲
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
یک قرار است این مسابقات به‌صورت مجازی انجام شود. فرزاد طالبی، معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی در این رابطه گفت: «با توجه به اهمیت پیشبرد اهداف آموزشی در علوم نوین و همچنین استفاده از خلاقیت دانش‌آموزان و دانشجویان در زمینه‌های گوناگون علمی، با همکاری مرکز پژوهشگران جوان و گروه آموزشی سیگما این جشنواره برگزار می‌شود.»
در همکاری مشترک میان سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران و جمعیت هلال‌احمر ماسک‌های اهدایی سازمان جهانی بهداشت در گرمخانه زنان منطقه۱۲ توزیع شد.
پسماند
کاهش تولید پسماند یک دغدغه جهانی است. شهرهای بزرگ دنیا با سیاستگذاری متنوع سعی می‌کنند تولید کمتری در زمینه پسماند داشته باشند، اما برای وارد کردن آسیب کمتر به زمین و محیط‌زیست کار دشواری دارند.
شهردار تهران در مراسم رونمایی از 100 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید اعلام کرد

اتوبوس ‌های جدید در راهند

شهردار تهران: در شرایط کرونایی دولت یک ریال از تعهدات خود به شهرداری تهران را عملی نکرد
گزارش
250اتوبوس می‌تواند نیاز حمل‌ونقل عمومی یک شهر متوسط را تامین کند اما در ابرشهری مانند تهران، این عدد تنها سهم بسیار کوچکی در میان انبوه وسایل نقلیه‌ است. پایتخت 5500اتوبوس دارد و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید حدود 9هزار اتوبوس داشته باشد.

گفت‌و‌گو/ شرط موفقیت پروژه‌های محلی

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفت‌وگو با همشهری از اجرای پروژه‌های کوچک‌مقیاس می‌گوید
اجرای پروژه‌های خرد یا کوچک‌مقیاس، رویکرد جدید مدیریت شهری است. این پروژه‌ها با رفع کمبود محلات، حس تعلق شهروندان را افزایش می‌دهد و محله‌ها را به فضای بهتری برای زندگی تبدیل می‌کند.
ورزش/ کمپین جمع‌آوری 1000جفت کفش ورزشی برای زندانیان
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران از تشکیل کمپینی جهت جمع‌آوری کمک‌ها برای تهیه 1000جفت کفش ورزشی برای زندانیان به همراه ارائه برخی خدمات ورزشی در محیط ندامتگاه‌ها توسط شهرداری خبر داد.
PDF شهر-۲
کوتاه شهر-۲
پنجمین رویداد تهران نوآور با موضوع «ایمنی و مدیریت بحران در بازار تهران» در آبان و آذر۹۹ برگزار می‌شود. به گزارش همشهری، در این دوره از رویداد «اینو تهران» که با همکاری شهرداری منطقه۱۲ برگزار می‌شود، به رفع مسائل و چالش‌های مرتبط با بازار تهران در حوزه ایمنی و مواجهه با بحران‌ها به شیوه هوشمند پرداخته خواهد شد.