19
یکشنبه 25 آبان 1399
شماره 8085
جهان
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
محدودیت‌های ارتش اسرائیل برای ماهی‌گیران اهل غزه اتفاق جدید نیست. اما روزنامه العربی الجدید در گزارش خود به محدودیت‌های جدید اعمال شده علیه این ماهی‌گیران توسط ارتش مصر پرداخته است؛ محدودیت‌هایی که به روایت این روزنامه، به سرعت در حال افزایش است و می‌تواند به بحرانی جدید برای شهروندان غزه تبدیل شود.
پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، با احساس رضایت در بیشتر پایتخت‌های اروپایی همراه شد. از نظر بیشتر آنها، آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ یا به منافع مشترک با اروپا علاقه نداشت یا در حالتی بدتر، ‌می‌خواست حقوق آنها را نادیده بگیرد.

بازگشت داعش

کاهش نظارت‌های امنیتی از سوی کشورهای منطقه و بحران کرونا، زمینه را برای ازسرگیری فعالیت‌های تروریستی داعش فراهم کرده است
گزارش
در حاشیه تمام بحران‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و البته بهداشتی که یکی پس از دیگری افکار عمومی و رسانه‌ها را مشغول می‌کند، تروریست‌های داعش بار دیگر در نقاط مختلف منطقه خاورمیانه فعالیت‌های خود را از سر گرفته‌اند؛ فعالیت‌هایی که به گفته ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش شامل 3فاز «احیای شبکه ارتباطی، جمع‌آوری پول-سلاح و عملیات‌های کوچک اما رو به افزایش» می‌شود.
PDF جهان
کوتاه جهان
آلودگی هوا که بهار امسال به‌دنبال شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌های رفت‌وآمد و قرنطینه، در بسیاری از شهرهای بزرگ جهان رو به کاهش بود، با عادی‌شدن روند زندگی از 3‌ماه گذشته دوباره به روزهای اوج خود بازگشته تا دوش به دوش کرونا، سلامت مردم را نشانه بگیرد.