04
یکشنبه 25 آبان 1399
شماره 8085
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

افزایش شکاف درآمد ایرانیان با همسایگان

گزارش
گزارش بانک جهانی از بالا بودن نرخ تورم و تنگناهای ناشی از تحریم‌ها باعث شده تا طبقه متوسط جامعه به‌شدت تضعیف شود سطح رفاه ایرانیان با شکاف بیشتر درآمد سرانه در مقایسه با کشورهای جهان در حال کاهش است.
گزارش
طرح یارانه دستمزد که از سال گذشته با هدف کمک به ایجاد و حفظ اشتغال در استان‌های دارای آمار بیکاری بالا به اجرا درآمده بود، در دوره کرونا در نقش ابزاری برای حمایت از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا ظاهر شده؛ به‌گونه‌ای که حتی با وقوع کرونا، هیچ‌یک از اشتغال پشتیبانی شده با این طرح از بین نرفته است.

زلزله در دلالی مسکن مهر پردیس

برخی از دلالان مسکن مهر شهرهای جدید در حومه تهران با رکودی شدن فضای بازار املاک، برای فروش واحدهای خود به تکاپو افتاده‌اند و به افت نسبی قیمت این واحدها دامن زده‌اند
مسکن
​​​​​​​هراس از رکود طولانی مدت بازار مسکن باعث شده بخشی از دلالان مسکن مهر شهر جدید پردیس دست به‌کار فروش واحدهای خود شوند و رقابت آنها برای جذب مشتری به کاهش 10تا 15درصدی قیمت این واحدها منجر شده است.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
خبر موفقیت ۹۰درصدی واکسن کرونا، در آغاز قیمت طلا را در بازار جهانی کاهش داد اما این کاهش تنها یک روز دوام آورد و پس از آن بازار این فلز گرانبها از زیر آوار نزول بیرون آمد.