22
یکشنبه 25 آبان 1399
شماره 8085
صفحه دوم قرن
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

از اتاق تشریح پاریس تا حجره‌های نمور سامرا

نگاهی به زندگی پربار حجت‌الاسلام سیدکاظم عصار
چهره اول
به معنای واقعی کلمه جامع معقول و منقول بود. در ده‌سالگی دروس حوزه را در تهران و در مدرسه مروی آغاز کرد اما طولی نکشید که سر از دارالفنون درآورد.
ویژه
اردیبهشت‌ماه سال1353 اداره آگاهی اعلام کرد که با توجه به افزایش بی‎شماره بچه‌دزدی در استان تهران و حومه و با توجه به پرونده اخیر دزدی دخترکی هشت‌ساله در کرج که به طرز فجیعی به قتل رسیده و جنازه‌اش پیدا شده بود، علیه بچه دزدی با شدت هر چه تمام‌تر بسیج شده و علیه این جرم به مبارزه خواهد پرداخت.
اقتصاد
سرازیر شدن درآمدهای نفتی به کشور که از اواخر سال1352 افزایش قابل‌توجهی داشت و به قول علی‌نقی عالیخانی سرگیجه‌آور بود، ایران را از یکی از کشورهای دریافت‌کننده کمک از بانک جهانی، به وام‌دهنده به این نهاد بین‌المللی تبدیل کرد.

روزی‌که آسمان فرو ریخت

برف سنگین، سقف فرودگاه مهرآباد را پایین آورد
تهران
«انگار دنیا زیر و رو شد»؛ این جمله مشترک ده‌ها بازمانده‌ای بود که بعدازظهر پنجشنبه 14آذر 1353سقف سالن انتظار فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران بر سرشان آوار شد؛ یکی از تلخ‌ترین فاجعه‌هایی که تهران و ایران به ‌خود دید.
PDF صفحه دوم قرن
کوتاه صفحه دوم قرن
«دلیران تنگستان» مجموعه‌ای تلویزیونی است که به شرح مبارزات رئیسعلی دلواری علیه اشغالگری امپراتوری بریتانیا می‌پردازد. این سریال که نخستین بار در سال 1353 از تلویزیون ملی ایران پخش شد، توسط همایون شهنواز کارگردانی شده است.
آگهی