20
چهار شنبه 30 مهر 1399
شماره 8067
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خداحافظی خواجوی‌راد، از خانواده همشهری

یاد
دیرزمانی است که انتشار تلخ ترین خبرها به کار هر روزه روزنامه نگاران تبدیل شده، شنیدن درگذشت یکی از همکاران سال و ماه ما در روزنامه همشهری همه را متاثر کرد.
ویژه
تعداد کشته‌های روزانه کرونا از ۳۰۰نفر عبور کرد. اگر به گفته‌های معاون وزیر بهداشت استناد کنیم باید آمار رسمی را ضربدر2 کنیم تا به رقم واقعی فاجعه انسانی‌ای برسیم که هر روز دارد رخ می‌دهد. تازه این از نتایج سحر است و با این روند باید منتظر روزهای وحشتناک‌تری هم باشیم.
اگر شما هم ذهنتان درگیر انسولین شده و فکر می‌کنید اگر حالا دستتان زیر سنگ نیست، بعدا گرفتار خواهید شد، مثل خیلی‌های دیگر یک ایرانی معمولی هستید.
فیلم تئاتر «آهای دوستاتو بشناس» به نویسندگی منصور خلج و کارگردانی عادل بزدوده از تولیدات سال۱۳۷۸ مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایگاه اینترنتی «نمایش‌نما» اکران شد.
طرح روز
مسکو:‌ نخستین‌ جلسه دادگاه الکساندر وینیک که متهم است 135میلیون یورو از حساب کاربر‌های دارای بیت‌کوین کلاهبرداری کرده بود در فرانسه برگزار شد.
قاهره:‌ بازیکن مصری تیم فوتبال سیکست‌اکتبر مصر که به‌تازگی تولد 74سالگی‌اش را جشن گرفته، پس از باخت از تیم فوتبال ال‌آیت این کشور به‌عنوان مسن‌ترین بازیکن فوتبال حرفه‌ای جهان انتخاب شد.

عکس روز

به تماشای پادشاه فصل‌ها - روستای شهرستانک عکس:‌‌ مهدیا گل‌محمدی
عفو قاتل به‌دلیل پیشگیری از قتل

عفو قاتل به‌دلیل پیشگیری از قتل

لندن: استیون گالانت که به‌جرم قتل طی یک دعوای خیابانی در زندان به سر می‌برد، زودتر از موعد از زندان آزاد می‌شود؛ زیرا در زمانی که حمله تروریستی پل لندن رخ داد و او در مرخصی روزانه به سر می‌برد با عثمان‌خانعامل ترور مقابله کرد.
کشف ناوگان گمشده هیتلر
کشف ناوگان گمشده هیتلر
آغوا:‌ نیروی دریایی ترکیه یک زیردریایی متعلق به جنگ جهانی دوم را که در دریای سیاه غرق شده بود، کشف کرد. گفته شده است که زیردریایی یو-23 در ژرفای 40متری و در حدود 4کیلومتری ساحل تفرجگاه آغوا نزدیک استانبول کشف شده است.

اختلال اضطراب منتشر

تاب‌آوری
«اختلال اضطراب منتشر» یکی از شایع‌ترین اختلالات سلامت روان است که با سطوح بسیار بالای اضطراب و نگرانی مشخص می‌شود. این اختلال اغلب در کودکی و نوجوانی آغاز می‌شود، اما می‌تواند در بزرگسالی هم شروع شود. در زنان شایع‌تر از مردان است و اغلب سیر مزمنی دارد و می‌تواند ماه‌ها یا سال‌ها ادامه پیدا کند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
اگر زمان منتظر ما می‌ایستاد تا ما به بلوغ برسیم، قطعا زندگی با نقص‌های کمتری را تجربه می‌کردیم. نمی‌دانم زندگی بدون واژه «افسوس» چه شکلی خواهد بود! شیرین‌تر است یا مزه یکنواختی دارد!؟
«وصیت‌ها» نوشته مارگارت اتوود را نسرین ظهیری به فارسی برگردانده و به تازگی از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است.
بخشی از تاریخ سینمای ما که در آن فیلم‌های موسوم به فیلم‌فارسی بررسی می‌شوند پیوسته از سوی دست‌اندرکاران هنر هفتم و حتی مخاطبان عادی به سطحی و عوام‌پسندانه بودن متهم می‌شود.