• سه شنبه 16 شهریور 1400
  • الثُّلاثَاء 29 محرم 1443
  • 2021 Sep 07

جزئیات فنی از کارت دیجیتال داخلی واکسن

چند روز دیگر از کارت دیجیتال داخلی واکسن برای تردد شهروندان و کاهش برخی محدودیت‌ها رونمایی می‌شود
با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، ازجمله ایران، محدودیت‌های بسیاری از سوی دولت‌ها اعمال شد. اگرچه هدف این محدودیت‌ها کنترل گسترش بیماری و حفظ جان مردم بود، اما مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد کرد.
همشهری در گفت‌وگو با رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت جزئیات افزایش ابتلا و مرگ زنان باردار بر‌ اثر کووید- 19 را بررسی کرد

زنان باردار در زمانه کرونا

ابتلا و مرگ زنان باردار به کرونا چندین برابر افزایش پیدا کرده است. این خبری است که روز گذشته رئیس مرکز بهداشت خوزستان اعلام کرد. به‌گفته محمد علوی، ابتلای زنان باردار به کرونا 3برابر بیشتر از سال گذشته و فوت زنان باردار مبتلا به کرونا هم چندبرابر بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته شده است.

سه‌گانه مدیریت کرونا؛ واکسن، فرهنگسازی و رعایت پروتکل‌ها

کرونا، ویروس ناشناخته‌ای است و هنوز با گذشت بیش از 18‌ماه شیوع، ایران مانند سایر کشورهای دنیا، درگیر آن است. واکسیناسیون ماه‌هاست که آغاز شده اما همچنان سویه‌های جدید در حال شیوع است و همین موضوع، شرایط بی‌ثباتی را ایجاد ‌کرده است.

5فرصت برای دریافت مطالبات و پرداخت بدهی‌ها

تا پایان سال1399 حدود 66هزار میلیارد تومان بدهی به نام شهرداری تهران ثبت شده است؛ بدهی به پیمانکاران، بانک‌ها و سازمان‌های مختلفی مثل تامین اجتماعی. رقم سنگینی که جریمه‌ دیرکردش روزبه‌روز کنتور می‌اندازد و بدهی را سنگین‌تر و بازپرداختش را سخت‌تر می‌کند؛ به‌گونه‌ای که تاکنون 12.5هزار میلیارد تومان سود بانکی به آن اضافه شده است.

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به دبیرکل حزب‌الله لبنان، درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین آقای شیخ عبدالامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان را تسلیت گفتند.

گفت‌وگوهای وین انجام خواهد شد

برجام و مذاکرات وین، نشست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و آخرین تحولات افغانستان، اینها مهم‌ترین محورهای موضع‌گیری سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری بود؛ در روزهایی که افغانستان همچنان درگیر ناآرامی است و تقریبا هر روز مقامات خارجی و طرف‌های برجام درباره ادامه مذاکرات و توافق هسته‌ای اظهارنظر می‌کنند.

نفوذ طالبان به آخرین سنگر مقاومت

نیروهای طالبان، دیروز تا مرکز پنجشیر، آخرین ولایت افغانستان که دربرابر آنها مقاومت می‌کرد نفوذ کردند و مغرورانه از پایان جنگ در افغانستان خبر دادند.

اداره شهر با مشارکت شهروندان و نخبگان