• شنبه 22 خرداد 1400
  • السَّبْت 2 ذی القعده 1442
  • 2021 Jun 12

آمار و ارقام از موجودی کالاهای اساسی

در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری برخی خبرگزاری‌ها از کمبود و کاهش حجم ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی و حتی احتمال قحطی خبر می‌دهند.

مردم، شهر را پس گرفتند

پهنه‌های شمالی، جنوبی، شرقی، غربی و مرکزی تهران دارای فضاهای بزرگی تحت نام عرصه‌های همگانی یا قلمروهای عمومی شده‌اند که امکان حضور مردم را برای گذراندن اوقات فراغت و تعاملات اجتماعی فراهم می‌کنند؛ فضاهایی در دل محله‌ها؛ جاهایی که تا همین چند سال پیش یا کارگاهی نیمه‌فعال و غیرفعال بودند یا زمینی رها شده تا عنوان فضاهای بی‌دفاع شهری را یدک بکشند؛ درست مثل میدانگاه امیرکبیر در امین‌حضور و محله شکوفه، میدانگاه خورشید و شمسه در شهرری، هفت‌تیر در قلب تهران و صالحیه در تجریش.

شهروندان مدیران «اهل شهر» را برمی‌گزینند

شهر به مردم تعلق دارد نه به جریان‌های سیاسی. شعار «شهرما، خانه ما» مدت‌هاست که از سوی مردم بیان می‌شود. حال که شهر را از آنِ مردم می‌دانیم پس شورای شهر هم نماینده مردم است که می‌خواهند درباره شهر تصمیم بگیرند.

خطر تجمع‌های انتخاباتی

آغاز پیک جدید یا گسترش شیوع کرونا پس از برگزاری انتخابات و تجمع‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری، موضوعی نیست که من به آن اشاره کنم، همه می‌دانند؛ هم مردم و هم مسئولان که این تجمع‌ها چه پیامدهایی دارد.

شارژ روحی قبل از فینال گروه

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد کامبوج حریف آسانی برای شاگردان اسکوچیچ بود.

چه کسی بر تجمعات انتخاباتی نظارت می کند؟

برگزاری تجمع‌های انتخاباتی، نگرانی‌ها از آغاز پیک پنجم کرونا این بار با جهش‌های جدید را بالا برده است. در هفته گذشته، چندین مورد تجمع در اهواز، یاسوج، اسلامشهر و ورامین از سوی یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری و حامیانش، برگزار شد که حکایت از زیرپا گذاشتن پروتکل‌های بهداشتی داشت؛ این همان نکته‌ای است که پیش از این از سوی متخصصان عفونی و اپیدمیولوژیست‌ها، هشدار داده شده بود.

2 چهره متفاوت والیبال ایران

تیم ملی ایران در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال 3نمایش متفاوت ارائه داد؛ ابتدا نمایش بی‌نظیری مقابل آمریکا داشت و هواداران نه‌تنها از نتیجه که از بازی بازیکنان و تاکتیک تیم هم لذت بردند.