23
شنبه 22 خرداد 1400
شماره 8241
جهان
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
فروپاشی اقتصادی لبنان و عبور ارزش دلار از مرز 15هزار لیر بار دیگر پای معترضان را به خیابان‌های بیروت و سایر شهرهای این کشور باز کرده است. ناظران و رسانه‌ها نسبت به وقوع اقدامات خشونت آمیز در جریان تقابل بین معترضان و نیروهای امنیتی هشدار می‌دهند.
نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، کنفرانس خلع‌سلاح اتمی ژنو، جلسه شورای امنیت سازمان ملل؛ این روزها در همه نشست‌های دیپلماتیک در عرصه بین‌المللی پای توافق هسته‌ای و ایران در میان است.
گزارش
کشورهای ثروتمند دنیا، سرانجام به درخواست‌های جهانی برای مشارکت فعال‌تر در امر مبارزه با همه‌گیری کرونا واکنشی عملی از خود نشان دادند و اجلاس گروه7، دیروز زیر سایه اهدای 600میلیون دوز واکسن کرونا توسط انگلیس و آمریکا در انگلیس آغاز به‌کار کرد.

پیروزی در غزه شکست در قاهره

نخستین دور گفت‌وگوهای میان گروه‌های فلسطینی پس از جنگ غزه با شکست مواجه شد
خاورمیانه
طی روزهای گذشته رسانه‌های عربی گزارش‌های متعددی درباره گفت‌وگوی میان گروه‌های فلسطینی در قاهره منتشر کردند؛ گفت‌وگویی که قرار بود از امروز به‌طور رسمی با هدف یکپارچه‌سازی‌ مواضع فلسطینیان پیش از مذاکره غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی برگزار شود.
PDF جهان
کوتاه جهان
چرخش سیاست‌های عربستان سعودی نسبت به نظام سوریه و حرکت چراغ خاموش این کشور برای بازگشت به دمشق، ازجمله تحولات مهم منطقه خاورمیانه به‌حساب می‌آید که در سایه اخبار جنجالی، کمتر به آن پرداخته می‌شود.