• شنبه 14 فروردین 1400
  • السَّبْت 20 شعبان 1442
  • 2021 Apr 03

تلاش‌های «روزانه» برای احیای برجام

نمایندگان ایران و 1+4 دیروز پس از 3ساعت رایزنی‌های فشرده مجازی در کمیسیون مشترک برجام تصمیم گرفتند ادامه مذاکرات و رایزنی‌هایشان را 72ساعت آینده و به‌صورت حضوری در وین از سر بگیرند.

شهر شاد، اجرای زنده

برگزاری جشن‌ها و کارناوال‌‌های متعدد و متنوع به همراه رویداد نوای نواحی در نوروز1400 که پیش از سال جدید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار و تا روز 21فروردین ادامه داشت، موفقیت‌آمیز بود.

درباره همکاری 25‌ساله

این روزها در کنار آمار و اخبار کرونا، پرسشی در شبکه‌های اجتماعی و جمع‌های حضوری و رسانه‌ها بیشترین توجهات را به خود جلب کرده: ماجرای سند 25‌ساله همکاری ایران و چین چیست؟ حواشی این موضوع چنان زیاد شده که مانند دیگر موضوعات مهم سال‌های اخیر در جامعه ایرانی دستمایه طنزهایی قرار گرفته که دست‌به‌دست می‌چرخند و درکنار خنده‌هایی گذرا اثری تلخ به‌جا می‌گذارند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی:

جهش تولید باید با رفع موانع محقق شود

رهبر انقلاب اسلامی با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان موافقت کردند
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال۱۴۰۰ هجری شمسی، با تبریک عید نوروز به هم‌میهنان به‌ویژه خانواده‌های معظم شهیدان و جانبازان و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، و با ابراز امیدواری به کسب برکات مادی و معنوی از تقارن سال جدید با اعیاد شعبانیه و متبرک شدن سال۱۴۰۰ به 2عید نیمه‌شعبان و جشن ولادت حضرت ولی‌عصرعج، سال جدید را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند.

بازار مرغ تنظیم نشد

کاهش شدید عرضه و ضعف نظارت بر بازار و رشد نسبی تقاضا موجب افزایش قیمت هر کیلوگرم مرغ تازه به 52هزار تومان در سیزدهمین روز سال1400 شد.

کلاب‌هاوس؛ پدیده نوروزی

کلاب‌هاوس هر‌چند در کشورهای دیگر طی ماه‌های گذشته فراگیر شده بود، اما در ایران طی تعطیلات نوروز بود که تبدیل به شبکه‌ اجتماعی مهم و جنجالی شد و پای مقام‌ها و نمایندگان مجلس را هم به بحث‌های صوتی کشاند.
همشهری از وضعیت شیوع کرونا در تعطیلات نوروز و شرایط مبهم واکسیناسیون در سال جدید گزارش می‌‌دهد

پیک چهارم در انتظار بازگشت مسافران

در سیزدهمین روز از تعطیلات نوروز، آمار فوتی‌های کرونا با جهشی قابل توجه به 117نفر در یک شبانه‌روز رسید. این در حالی است که سال99 با مرگ 75نفر در یک‌ روز و ابتلای 7هزارو540نفر به پایان رسید و در کمتر از 2هفته، آمار فوتی‌ها سه‌رقمی شد و میزان ابتلای روزانه هم به 11هزارو660نفر افزایش پیدا کرد.