• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 14 فروردین 1400
کد مطلب : 127101
+
-

آغاز سال صفر

مجیدی در جدال با یک پرسپولیسی به‌دنبال چهارمین پیروزی طی 4بازی است و یحیی در مصاف با یک استقلالی می‌خواهد به صدر برگردد

آغاز سال صفر

هفته نوزدهم لیگ برتر ایران امروز با انجام 5بازی پیگیری می‌شود. بعد از تعطیلات 14روزه‌ای که عید نوروز در لیگ‌های داخلی ایجاد کرد، دل هواداران فوتبال برای تیم‌های مورد علاقه‌شان تنگ شده و این دلتنگی امروز برای اکثر هواداران به پایان خواهد رسید. پرسپولیس، تراکتور، نساجی، نفت آبادان و استقلال تیم‌های پرطرفداری هستند که امروز بازی می‌کنند اما هواداران سپاهان باید 2 روز دیگر هم صبر کنند تا تیم‌شان را روز دوشنبه در مصاف با سایپا تماشا کنند. هفته نوزدهم پنجشنبه 12فروردین با جدال آلومینیوم و فولاد آغاز شد که این بازی بدون گل به پایان رسید. امروز باید دید نخستین گل لیگ‌برتر در سال1400 توسط کدام تیم و کدام بازیکن به ثمر خواهد
 رسید.

 یحیی به 9می‌رسد؟
آغازگر بازی‌های امروز 2 تیم پدیده و پرسپولیس خواهند بود که از ساعت16:30 در مشهد به مصاف هم می‌روند. پرسپولیس یکی از بهترین بردهای این فصلش را در بازی رفت مقابل همین تیم به دست‌آورد و با 3گل شاگردان مهدی رحمتی را شکست داد. تیم یحیی گل‌محمدی طی 18مسابقه قبلی فقط در بازی با گل‌گهر نتیجه بهتری کسب کرده و پیروزی مقابل پدیده دومین نتیجه خوب پرسپولیس در فصل جاری بوده است. پرسپولیس در آخرین مسابقه سال99 بالاخره دروازه‌اش باز شد و رکورد گل نخوردن این تیم روی 600دقیقه متوقف ماند. سرخپوشان بعد از 4قهرمانی متوالی که رکوردی در تاریخ لیگ‌برتر محسوب می‌شود، در این فصل رکورد بردهای متوالی (6برد)، کمترین باخت، کمترین گل خورده و بیشترین دقایق بسته ماندن دروازه را در اختیار دارند و حالا یک رکورد دیگر هم در دسترس این تیم است که با نباختن در بازی امروز به آن خواهد رسید. پرسپولیس 8بازی متوالی است شکست نخورده و در یک‌قدمی رکورد هفته‌های شکست‌ناپذیری در این فصل است که از قضا رقیب سنتی یعنی استقلال این رکورد را در اختیار دارد. استقلال با هدایت محمود فکری طی هفته‌های سوم تا دوازدهم هیچ شکستی نداشت و 9بازی متوالی را بدون باخت به پایان رساند. اگر پرسپولیس امروز بدون باخت از زمین مشهد خارج شود با رکورد استقلال مساوی می‌کند و هفته آینده می‌تواند در تهران این رکورد را بشکند. در مقابل، پدیده که در هفته‌های پایانی نیم‌فصل اول نتایج خوبی نگرفته بود نیم‌فصل دوم را خوب آغاز کرده و طی 3بازی به یک برد و 2تساوی رسیده است. پدیده 246دقیقه است که گلی نخورده و اگرچه این رکورد قابل توجهی برای لیگ محسوب نمی‌شود اما برای تیم مشهدی که طولانی‌ترین رکوردش در این فصل 271دقیقه بوده اتفاق قابل توجه و امیدوارکننده‌ای است. پایان محرومیت عیسی آل‌کثیر و بازگشت او به اردوی پرسپولیس هم از نکات جالب‌توجه این بازی است. اگرچه بعد از 6ماه غیبت بعید است شماره7 پرسپولیس به این زودی در ترکیب این تیم قرار بگیرد.

  امید تراکتور به رتبه چهارم
اما تراکتور پرطرفدار در نخستین بازی سال1400 باید مقابل تیم سختکوش و منظم مس رفسنجان قرار بگیرد. مس در نیم‌فصل دوم هنوز برنده نشده و در 2 بازی اخیرش گلی به ثمر نرسانده اما از این آمار نمی‌توان نتیجه گرفت که تیم محمد ربیعی تیم مفت‌باز و حریف ساده‌ای برای تراکتور خواهد بود. مس رفسنجان در نخستین بازی از دور برگشت دقایق زیادی مقابل استقلال برنده بود و 2 هفته بعد در بازی جام‌حذفی هم سپاهان را تا آستانه حذف پیش برد و با بدشانسی در دقیقه120 از صدرنشین فعلی لیگ شکست خورد. این تیم امروز مقابل تراکتور قرار می‌گیرد که از زمان آمدن رسول خطیبی به یک برد، یک مساوی و یک باخت رسیده است. تراکتور درصورت بردن مس می‌تواند به رتبه چهارم جدول برسد. همزمان با این بازی و از ساعت17 در مسجدسلیمان یک دوئل حساس میان گزینه‌های سقوط برگزار می‌شود و نفت و نساجی برای کسب 3امتیاز می‌جنگند. نساجی در آخرین روزهای سال99 با بردن سایپا به 13بازی بدون برد پایان داد و به بقا امیدوار شد. اگر نساجی خیال ماندن در لیگ را دارد، یکی از گزینه‌هایی که می‌تواند به‌جای این تیم در رتبه پانزدهم قرار بگیرد همین نفت مسجدسلیمان خواهد بود. دیگر گزینه سقوط یعنی ذوب‌آهن هم از ساعت17:30 امروز میزبان نفت آبادان خواهد بود. مجتبی حسینی که برای نگه داشتن ذوب‌آهن در لیگ به این تیم آمده طی 3بازی به یک برد و 2باخت رسیده و امروز مقابل نفت آبادان که 83روز است پیروز نشده و 385دقیقه است گل نزده، امید زیادی به پیروزی دارد.

  استقلال-پیکان؛ 2بار طی 4بازی
آخرین بازی امروز از ساعت18:50در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود و استقلال از پیکان میزبانی می‌کند. این چهارمین بازی فرهاد مجیدی از زمان بازگشت به استقلال محسوب می‌شود که حاصل 3بازی قبلی 3برد متوالی بوده است. مجیدی در لیگ فولاد و ماشین‌سازی را شکست داد و در جام‌حذفی هم مقابل همین پیکان به برتری 2بریک رسید. او که به‌خاطر ابتلای 9بازیکن تیمش به کرونا، تعطیلات پردردسری را سپری کرد امروز به‌جز بابک مرادی بقیه بازیکنانش را در اختیار دارد اما به‌احتمال زیاد از مهدی قائدی که تازه با تست منفی به تمرینات برگشته استفاده نخواهد کرد. پیکان طی 31مصاف قبلی با استقلال در لیگ برتر 15بار شکست خورده و مهدی تارتار هم در 8تقابل قبلی‌اش با استقلال در ورزشگاه آزادی متحمل 7باخت و یک تساوی شده است. تیم مجیدی 255دقیقه است که در لیگ برتر گل نخورده و بهترین رکورد استقلال در زمان فکری هم از 266دقیقه فراتر نرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید