20
دو شنبه 31 شهریور 1399
شماره 8043
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
همزمان با اجرای نمایش «اودیسه2020» در تئاترشهر، نشست هم‌اندیشی پیرامون این نمایش و کتاب اودیسه برگزار شد.
خیابان‌هایی هستند که تو از آنها گذشته‌ای، به رفاقت گذشته‌ای، تاتی‌کنان و قدم‌زنان گذشته‌ای و سال‌های سال بعد، وقتی ناگهان و بی‌هوا، سر برداشته و آن خیابان را دیده‌ای، تن دردمند و خسته‌اش را نگاه کرده و به یادش آورده‌ای، به عهدی نانوشته ایستاده‌ای و به آن جوردیگری خیره شده‌ای.
بنا بر دلایلی، همه فکر می‌‌کنند باید بدانند چگونه بنویسند. هیچ‌کس فکر نمی‌کند باید مثلا چطور پیانو بنوازد، اما وقتی صحبت از نوشتن می‌شود،
نگاه امروز
نگاه امروز
فلوریدا: آموزگار‌های مدارس در آمریکا طی بیانیه مشترکی اعلام کردند پس از برگزاری کلاس‌های آنلاین متوجه رفتار‌های نامناسب والدین دانش‌آموز‌ها شده‌اند.
لندن: پس از بررسی 442جسد و اسکلت وایکینگ‌ها توسط دانشمندان و ثبت دی‌ان‌ای آنها مشخص شد بیش از 6درصد مردم بریتانیا دارای ژن وایکینگ‌ها هستند.

عکس روز

راسته بازار کهنه و نو که قدمتش به دوره صفوی و دوره قاجار می‌رسد؛ بخشی از بافت تاریخی شهر قم. عکس: ایرنا/ محمد‌ مهدی ورال
شامپانزه‌ها یتیم شدن را از یاد نمی‌برند

شامپانزه‌ها یتیم شدن را از یاد نمی‌برند

ساحل‌عاج: جمع‌آوری اطلاعات 30ساله از اجتماع شامپانزه‌ها نشان می‌دهد که این حیوانات چنانچه در سن پایین والدین خود را از دست بدهند تا آخر عمر ناراحتی ناشی از یتیم شدن را به یاد دارند.
تغییر 30درصدی مزه‌ها در هواپیما
تغییر 30درصدی مزه‌ها در هواپیما
نیویورک: پس از اینکه برای بسیاری از مسافر‌های هواپیما این پرسش مطرح می‌شد که چرا مزه غذا‌ها و نوشیدنی‌ها در این وسیله نقلیه متفاوت به‌نظر می‌رسد دانشمندان علت آن را کشف کردند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
یکی از ستاره‌های درخشان آسمان موسیقی دستگاهی ایران‌ که به واسطه آثار ماندگارش هیچ‌گاه خاموشی نداشته و ندارد پرویز یاحقی، آهنگساز و نوازنده زبردست ویولن است.
کارشناس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: سهم اشتغال زنان ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان در سطح پایینی قرار دارد.
من بامدادم سرانجام؛ مجموعه مقالاتی درباره احمد شاملو، شاعر، مترجم و فرهنگ‌نویس نامدار است که به خواستاری سعید پورعظیمی از سوی نشر نو منتشر شده است.