• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 31 شهریور 1399
کد مطلب : 110835
+
-

نشست ادبی «اودیسه» برگزار شد

دریچه
نشست ادبی «اودیسه» برگزار شد

همزمان با اجرای نمایش «اودیسه2020» در تئاترشهر، نشست هم‌اندیشی پیرامون این نمایش و کتاب اودیسه برگزار شد.
به گزارش همشهری، در این نشست در دومین شب از مجموعه برنامه «شب‌های گلفام» برگزار شد و آرش دادگر (کارگردان نمایش اودیسه2020)، امین طباطبایی (نویسنده نمایشنامه اودیسه2020)، عمار عاشوری (بازیگر نمایش) و آریو راغب‌کیانی (نویسنده و منتقد) حضور داشتند. نشست با گپ‌وگفت درخصوص ادبیات یونان باستان در قرن هفتم و هشتم پیش از میلاد آغاز شد. سپس امین طباطبایی به صحبت درباره نگارش نمایشنامه براساس متن اودیسه هومر پرداخت و در ادامه نوبت به آرش دادگر، کارگردان نمایش رسید که بعد از مقدمه‌ای در باب تخیل و قصه‌گویی در نمایش به پروسه شکل‌گیری نمایش اودیسه2020و ارتباط آن با کتاب هومر پرداخت.
در ادامه عمار عاشوری، بازیگر نمایش نیز از سختی‌های بازی در نقش ملوان گفت و دومین شب از «شب‌های گلفام» که به بررسی کتاب و نمایش اودیسه اختصاص داشت به پایان رسید. این برنامه با همت انتشارات علمی‌وفرهنگی، هر هفته با بررسی یکی از کتاب‌های چاپ‌شده این مجموعه با حضور نویسندگان، مترجمان، منتقدان و هنرمندان صاحب‌نام برگزار می‌شود.

  تأملاتی در تتبّعاتِ مونتنی

نشست هفتگی شهر کتاب، سه‌شنبه اول مهر ساعت ۱۱ صبح به «تأمّلاتی در تتبّعاتِ مونتنی» اختصاص دارد که با سخنرانی مسعود زنجانی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. به گزارش همشهری، میشل اِیکم دومونتنی (۱۵۹۲ - ۱۵۳۳)، فیلسوفِ تردیدگرا و ادیبِ فرانسوی عصرِ رنسانس و نویسنده کتاب مقالات - تَتَبُّعات«Essays»، فلسفه را «هنرِ خوب زندگی کردن» می‌داند. شیوه نگرشی مونتنی بیش و پیش از هر چیز وفادار به زندگی است، چنان‌که شیوه نگارشی او، در بیان ژرف‌ترین‌ مضامینِ اندیشگی، به‌سانِ زندگی ساده و بی‌پیرایه است. برای زندگی کردن آن را بخوانید. » علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام این مرکز به نشانی Instagram/bookcityculturalcenter به‌طور مستقیم پیگیری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید