• شنبه 11 دی 1400
  • السَّبْت 27 جمادی الاول 1443
  • 2022 Jan 01

پرونده احتکار خودرو روی‌ میز دادگاه

سازمان بازرسی کل کشور با شنیدن دفاعیات مدیران ایران خودرو و سایپا بر ضرورت کاهش تعداد خودروهای ناقص، به‌خودروسازان هشدار داد
افزایش دپوی خودروهای ناقص و تجاری نشدن بخشی از تولیدات شرکت‌های خودروسازی موجب شد سازمان بازرسی وارد عمل شود. در آخر هفته گذشته، با احضار هیأت مدیره خودروسازان، به آنها تفهیم اتهام شد.
شهردار تهران در جریان برنامه هفتمین «قرار خدمت» و بازدید منطقه ۲۲ بیان کرد

تکمیل‌ مترو؛ 4 سال به جای 20 سال

منطقه22 کمتر از دیگر مناطق تهران از شبکه حمل‌ونقل عمومی برخوردار است و همین دلیلی بود تا شهردار تهران در بازدید روز پنجشنبه‌ خود از این منطقه، اعلام کند که اگرچه طبق برنامه تا سال۱۴۲۰ باید متروی تهران تکمیل و انتقال ۱۰میلیون نفر از طریق آن انجام شود اما با قابلیت‌هایی که داریم باید بتوانیم تا ۴سال دیگر خطوط مترو را تکمیل کنیم. علیرضا زاکانی همچنین بر این نکته تأکید کرد که برای ساخت مترو در 4سال مشکل منابع مالی وجود دارد و برای حل این مشکل راهی جز مشارکت مردم نیست؛ چنان‌که باید با هوشمندسازی و فناوری تعداد سفرها را کم و حداقل جابه‌جایی را داشته باشیم تا مشکل آلودگی هوا هم حل شود.

موفقیتی دیگر در اوج تحریم

روز پنجشنبه خبرگزاری‌ها خبری را منتشر کردند که پیش از آن کمتر به آن پرداخته شده بود. خبر این بود: ماهواره‌بر سیمرغ با موفقیت به فضا پرتاب شد و سخنگوی فضایی وزارت دفاع به‌عنوان مرجع این اقدام گفت که این ماهواره‌بر برای نخستین‌بار است که 3محموله تحقیقاتی را به‌صورت همزمان به ارتفاع 470کیلومتری و با سرعت 7350متر بر ثانیه حمل می‌کند.
هیأت‌های مذاکره‌کننده ایران و 1+4 دوشنبه به هتل کوبورگ بازمی‌گردند

آزمون سخت غربی‌ها در وین

تجربه‌ نشان می‌دهد بدون راستی‌آزمایی و دریافت تضمین‌ نمی‌توان به سرانجام توافق‌ با تروئیکای اروپایی و آمریکا خوش‌بین بود
تنفس 3روزه مذاکرات وین فردا به پایان می‌رسد و هیأت‌های مذاکره‌کننده جمهوری ‌اسلامی و 1+4، دوشنبه به هتل کوبورگ وین بازمی‌گردند تا دیپلمات‌ها بار دیگر رایزنی‌ها پیرامون هموارکردن مسیر دستیابی به توافق نهایی را هموار کنند؛ هدفی که برآوردها نشان می‌دهد اکنون دست‌یافتنی شده است.
حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد

عرضه 20درصد از سهام سرخابی‌ها در بهمن‌ماه

مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی‌ از قطعی‌شدن واگذاری سهام سرخابی‌ها تا ماه آینده خبر داد. حسین قربان‌زاده تأکید کرد: با پایان ارزشگذاری سهام هر دو باشگاه تا 15روز دیگر و ارائه صورت‌های مالی باشگاه پرسپولیس در هفته جاری، سهام این دو باشگاه در بهمن‌ماه آماده عرضه خواهند شد.

پرواز بلند سیمرغ

براساس گزارش مقام‌های وزارت دفاع روز پنجشنبه گذشته ماهواره بر «سیمرغ» موفق شد 3محموله پژوهشی را به فضا پرتاب کند. برخلاف پرتاب قبلی که با حضور خبرنگاران صورت گرفت این بار این پرتاب به دور از پوشش رسانه‌ای بود. این ماهواره‌بر طی یک بازه زمانی حدودا 12ساله توانست به این موفقیت دست یابد.

وقت تغییر شغل زباله‌گردها

مدیریت شهری تهران به‌دنبال راهکارهایی برای منع به‌کارگیری کودکان زباله‌گرد است. البته از قرار معلوم، هدف این است که طرح‌هایی به دست آید تا زباله‌گردی به‌طور کامل از چرخه پسماند پایتخت حذف شود.
همشهری آخرین وضعیت تأثیر شیوع سویه جدید بر میزان بستری و ابتلا را بررسی کرد

حرکت خزنده اومیکرون به شهرها

وضعیت شیوع کرونا در کشور از افزایش موارد بستری و ابتلا به کرونا حکایت دارد. کهگیلویه و بویراحمد، اردبیل، قزوین، تهران، خراسان‌رضوی، بوشهر، سیستان و بلوچستان و خوزستان، استان‌هایی‌اند که در یک هفته اخیر با افزایش موارد بستری مواجه شده‌اند.

گام های دولت رئیسی برای تحقق 4 وعده انتخاباتی

بادیگارد لاکچری، ساعتی 10میلیون تومان

هشدار جدی بارندگی و سیلاب در سیستان‌وبلوچستان

مردی به اندازه یک حرفه