• چهار شنبه 8 دی 1400
  • الأرْبِعَاء 24 جمادی الاول 1443
  • 2021 Dec 29

درمان سرطان کودکان؛‌هفته‌ای 8 میلیون تومان

خانواده کودکان مبتلا به سرطان، چندماهی است کسب‌وکارشان را تعطیل کرده‌اند و از این داروخانه به آن داروخانه، به‌ دنبال داروی فرزند بیمارشان هستند. امسال سال نایابی داروهایی است که مدت‌ها برای درمان این کودکان مصرف می‌شد و حالا دیگر در داروخانه‌ها موجود نیست؛ داروهای اروپایی که قبلا تحت پوشش بیمه و با قیمت پایین در دسترس بود، اکنون به‌وفور در بازار آزاد پیدا می‌شود و قیمت‌شان 2میلیون تا 70میلیون تومان است.

تکمیل کمربند سبز تهران روی دور تند

50هزار هکتار جنگل‌کاری با عنوان «طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران» در سال‌های آخر اجرا قرار دارد و با یک هزار و 250هکتار جنگل‌کاری در سال 1400مجموع اجرای این طرح به عدد 45هزار و 250هکتار خواهد رسید. این طرح سال‌هاست که به‌عنوان مصوبه هیأت دولت اجرا می‌شود و طبق این مصوبه، سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران هر سال باید هزار هکتار به جنگل‌کاری حریم تهران اضافه کند.

آمریکا هیچ‌گاه به‌دنبال برجام نبوده است!

درحالی‌که تیم هسته‌ای ایران از همان آغازین ساعات ورود خود به وین درصدد برقراری ارتباط با طرف‌های مذاکره‌کننده بود و برای اینکه مذاکرات 1+4 هرچه زودتر به نتیجه مطلوب برسد، در کنار مذاکرات رسمی در قالب کمیسیون برجام، گفت‌وگوهای دوجانبه یا سه‌جانبه را در دستور کار خود قرار داده است، برخی اخبار و اظهارنظرهای جهت‌دار و غیرمسئولانه از سوی مقامات آمریکایی مطرح می‌شود که باید این سخنان را‌ ساز ناکوک طرف آمریکایی در مسیر مذاکرات دانست.
سخنگوی دولت:

تصمیمات دولت یک‌شبه و غافلگیرانه نیست

سخنگوی دولت معتقد است دولت برخورد غافلگیرکننده‌ای در تصمیمات آتی خود برای جراحی مشکلات معیشتی و اقتصاد کشور نخواهد داشت.
گفت‌وگو با هومان اسعدی، دبیر جشنواره ملی موسیقی جوان

مجالی برای بروز خلاقیت

جشنواره ملی موسیقی جوان در حالی پانزدهمین دوره خود را طی می‌کند که از دوره هفتم و بعد از یک وقفه تقریباً 6ساله برگزاری خود را با دبیری ‌ هومان اسعدی از سرگرفت.

راهبرد دوگانه غرب در وین

از صبح دیروز هیأت‌های کارشناسی ایران و 1+4 با هدف گفت‌وگو پیرامون سازوکار لغو تحریم‌ها، کار خود را در هتل کوبورگ وین آغاز کردند و قرار است بر مبنای توافقی که در نشست دوشنبه شب کمیسیون مشترک برجام به‌دست آمد، راهکارهای «رفع تحریم»، «‌تضمین» و «راستی‌آزمایی» و نیز «فعالیت‌های هسته‌ای» ایران را مذاکره و رایزنی کنند.

تجارت 72میلیارد دلاری ایران با جهان

روند بازیابی تجارت خارجی در 9ماهه 1400 ادامه پیدا کرده و ارزش صادرات و واردات غیرنفتی در این دوره زمانی از مرز 72میلیارد دلار گذشته است. البته همچنان به‌واسطه تراز تجاری منفی 1.9میلیارد‌دلاری، نمی‌توان شرایط تجارت خارجی را کاملا عادی توصیف کرد؛ اما با دورنمای مثبت ماه‌های آینده، این احتمال وجود دارد که واردات و صادرات کشور در پایان سال در نقطه سر به سری قرار گیرد.

در جمع رنجورها

خیلی شبیه ما هستند؛ شبیه بیشترمان؛ شبیه خواهران، مادر و خودمان که در جایی از زندگی کم‌آورده‌ایم.

میوه ها و سبزیجات ایران به کدام کشورها صادر می شود؟

آخرین خبر/ بازگشت طرح صیانت به مرکز پژوهش‌ها

سینوفارم و پاستوکووک؛ واکسن‌های پیشنهادی برای 5تا 11ساله‌ها

کارتخوان چگونه به کف خیابان می‌آید؟