02
چهار شنبه 8 دی 1400
شماره 8400
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

آمریکا هیچ‌گاه به‌دنبال برجام نبوده است!

یادداشت
درحالی‌که تیم هسته‌ای ایران از همان آغازین ساعات ورود خود به وین درصدد برقراری ارتباط با طرف‌های مذاکره‌کننده بود و برای اینکه مذاکرات 1+4 هرچه زودتر به نتیجه مطلوب برسد، در کنار مذاکرات رسمی در قالب کمیسیون برجام، گفت‌وگوهای دوجانبه یا سه‌جانبه را در دستور کار خود قرار داده است، برخی اخبار و اظهارنظرهای جهت‌دار و غیرمسئولانه از سوی مقامات آمریکایی مطرح می‌شود که باید این سخنان را‌ ساز ناکوک طرف آمریکایی در مسیر مذاکرات دانست.
ویژه
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس در جلسه علنی دیروز گفت: با اجرای قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان، ۳۰۰هزارمیلیارد تومان به خزانه کشور باز‌گردانده می‌شود و مهم‌تر اینکه اعتماد سلب‌شده مردم با بازگشت این اموال مسئولان رانت‌خوار هم بازمی‌گردد.
دولت
سخنگوی دولت معتقد است دولت برخورد غافلگیرکننده‌ای در تصمیمات آتی خود برای جراحی مشکلات معیشتی و اقتصاد کشور نخواهد داشت.
مذاکره هیأت‌های کارشناسی با هدف گفت‌وگو درباره سازوکار لغو تحریم‌ها ادامه دارد

راهبرد دوگانه غرب در وین

مذاکره‌کننده ارشد ایران: اگر غربی‌ها اراده جدی برای پذیرش سازوکارهای ایران در لغو تحریم‌ها داشته باشند، توافق در مدت کوتاهی در دسترس است
دیپلماسی
از صبح دیروز هیأت‌های کارشناسی ایران و 1+4 با هدف گفت‌وگو پیرامون سازوکار لغو تحریم‌ها، کار خود را در هتل کوبورگ وین آغاز کردند و قرار است بر مبنای توافقی که در نشست دوشنبه شب کمیسیون مشترک برجام به‌دست آمد، راهکارهای «رفع تحریم»، «‌تضمین» و «راستی‌آزمایی» و نیز «فعالیت‌های هسته‌ای» ایران را مذاکره و رایزنی کنند.

دریافت پیام موشکی ایران در آمریکا

رزمایش اخیر سپاه در خلیج‌فارس و شبیه‌سازی انهدام تاسیسات اتمی رژیم صهیونیستی، بیش از هر کشوری سیگنال‌های دریافت پیام آمریکا، متحد اصلی این رژیم از قدرت موشکی ایران را به همراه داشته است. ژنرال کنت مک کنزی، فرمانده نیروهای فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا سنتکام بار دیگر با اذعان درخصوص دقت موشک‌های ایران گفت: ایرانی‌ها در عین الاسد، هر نقطه‌ای را که می‌خواستند، هدف قرار دادند.
کوتاه از سیاست/ برنامه فتنه‌گران88 تجزیه ایران بود
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست‌ خبری به‌مناسبت ۹دی‌ماه، گفت: فتنه‌گران سال1388 در برنامه‌های خود به‌دنبال تجزیه ایران بودند.