05
چهار شنبه 8 دی 1400
شماره 8400
اقتصاد 2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
قیمت هر سکه طرح جدید دیروز 70هزار تومان نزول کرد و به 12میلیون ‌و 980هزار تومان رسید. قیمت هر سکه طرح قدیم نیز با 50هزار تومان کاهش به 12میلیون ‌و 650هزار تومان رسید.
قیمت نفت دیروز تحت‌تأثیر افزایش امیدواری نسبت به تأثیر محدود ویروس اومیکرون در جهان صعودی شد به‌طوری‌که قیمت هر بشکه نفت برنت ۱۴سنت معادل 0.1درصد افزایش یافت و به ۷۸دلار و ۷۴سنت رسید.
ارز
به‌دنبال اظهارات سخنگوی دولت مبنی‌بر اینکه خبرهای خوبی از گشایش‌های ارزی در راه است، دیروز مقاومت دلار برای نزول به زیر سطح 30هزار تومان شکست و به 29هزار و 500تومان رسید. به گزارش همشهری، شیب صعودی قیمت دلار که از 15آبان‌ماه آغاز شده بود از 13آذر‌ماه و چند روز بعد از آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای در وین بیشتر شد و منجر شد قیمت دلار بعد از یک‌سال دوباره وارد کانال 30هزار تومان شود.
در گفت‌وگوی همشهری با رئیس انجمن وارد‌کنندگان سم و کود اعلام شد

سم مقصر برگشت خوردن محصولات کشاورزی نیست

گفت‌وگو
برگشت‌خوردن محموله‌های صادراتی میوه و سبزیجات به برخی بازارهای هدف صادراتی طی 2‌ماه اخیر موجب بالاگرفتن گمانه‌زنی‌ها در مورد چرایی و مقصران احتمالی این اتفاق شده است؛ روندی که با مرجوع‌شدن هندوانه‌های صادراتی از امارات و گوجه‌فرنگی از عراق آغاز شد و در ادامه با برگشت‌خوردن محموله‌های صادراتی فلفل دلمه از روسیه، کیوی از هند و چین و سیب‌زمینی از ترکمنستان و ازبکستان تداوم یافت.

قیمت گوجه‌فرنگی سرانجام کاهشی شد

با اضافه شدن پرتقال توسرخ به میوه‌های عرضه شده در میادین، جمع مرکبات میادین میوه و تره‌بار جمع شد و شهروندان تهرانی می‌توانند انواع مرکبات شمال و جنوب کشور را از این مراکز خرید تهیه کنند.
آمار خبر/ روند شاخص کل بورس تهران در روز گذشته
آمار خبر/ روند شاخص کل بورس تهران در روز گذشته
PDF اقتصاد 2
کوتاه اقتصاد 2
مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس فعلا با دولت است و تا زمان واگذاری کنترلی این باشگاه‌ها در بورس در مالکیت دولت باقی خواهد ماند، اما طبق بند یک ماده ۱۸ قانون سیاست‌های اصل ۴۴ هر شرکتی که در لیست واگذاری قرار می‌گیرد، ازجمله این دو باشگاه، حقوق مالکانه آن به وزارت اقتصاد منتقل می‌شود.