• سه شنبه 24 فروردین 1400
  • الثُّلاثَاء 1 رمضان 1442
  • 2021 Apr 13

رمز‌ارزها، مقصد جدید سرمایه‌های خرد

همشهری در گفت‌و‌گو با تعدادی از افرادی که در بازار رمز ارزها سرمایه‌گذاری کرده‌‌اند، تجربه و انگیزه‌هایشان را بررسی کرده‌ است
این روزها یکی از اصلی‌ترین بحث‌ها در میان خانواده‌های ایرانی، موضوع ارزهای دیجیتال است و به‌نظر می‌رسد که بازار این ارزها به ترند نخست و نقل محافل بسیاری از خانواده‌های ایرانی تبدیل شده باشد.
ادامه فعالیت گروه‌های تولید فیلم و سریال در شرایط قرمز کرونایی

کرونا، سینما بدون‌کات

با وجود بحرانی شدن اوضاع کرونا، هنوز برخی گروه‌های تولید فیلم و سریال دست از کار نکشیده‌اند و همچنان در این وضعیت خطرناک، بی‌توجه به سلامتی اعضای گروه، عوامل‌شان را به ادامه کار واداشته‌اند.

موانع طرح جامع پسماند از مافیای زباله تا روزمر‌گی

شاید 22فروردین 1400، به نقطه عطفی در موضوع پسماند تهران تبدیل شود، کلیات طرح جامع پسماند که حاصل 2سال فعالیت بی‌وقفه کارشناسی و برگزاری 260جلسه، در کمیسیون تخصصی محیط‌زیست شورا، معاون خدمات شهری شهرداری و سازمان پسماند بود با استفاده از مشاوران متخصص و مطالعات تطبیقی با الگوهای موفق این حوزه در جهان تدوین شد و در صحن شورا به تصویب رسید.

عطش جهانی برای بازار نوظهور رمزارزها

حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری، اعم از بازار بورس، املاک، ارز و فلزات گرانبها در طول قرن‌ها پدیدار شده، به پختگی رسیده و مردم هم از آنها استقبال کرده‌اند.

انتقام از مذاکره در نطنز

یک روز پس از وقوع حادثه در تأسیسات غنی‌سازی‌ مجتمع شهید احمدی‌روشن در نطنز، زوایای بیشتری از این حادثه درحال روشن شدن است و اخبار بیشتری در این زمینه منتشر می‌شود که حکایت از قطعیت یافتن گزینه خرابکاری در این تأسیسات دارد؛ موضوعی که در ساعت‌های نخستین حادثه اگرچه از سوی رسانه‌های اسرائیلی مورد تأکید قرار گرفت و به نقش موساد در آن اشاره می‌کرد، اما به صراحت از سوی مقامات کشورمان مورد تأیید قرار نگرفت.

واکسن، قابل تزریق به بازار سیاه نیست

روند کُند واکسیناسیون علیه کووید- 19، گمانه‌زنی‌ها درباره ورود این واکسن به بازارهای غیررسمی را بالا برده است. در این میان برخی گزارش‌ها هم نشان می‌دهد که فروشندگان دارو در ناصرخسرو، واکسن کرونا را به قیمت 45 تا 60میلیون تومان از طریق افراد خاص در بیمارستان‌های دولتی می‌فروشند.
لایحه مالیات بر ارزش افزوده با پذیرش افزایش یک‌درصدی سهم شهرداری‌ها در مجلس تصویب شد

افزایش درآمدهای پایدار شهرها

پیگیری‌های اعضای شورای شهر تهران و کلانشهرها در راستای دفاع از جایگاه پارلمان‌های محلی به‌عنوان نماد جمهوریت کشور، نتیجه داد و مجلس با پذیرش اختیارات شوراهای شهر و روستا درخصوص وضع و تعیین عوارض محلی، لایحه مالیات بر ارزش افزوده را تصویب کرد.

نمره ارفاقی در سال کرونا

چیتگر نخستین ایستگاه خط10 مترو