03
سه شنبه 24 فروردین 1400
شماره 8194
شهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

موانع طرح جامع پسماند از مافیای زباله تا روزمر‌گی

یادداشت
شاید 22فروردین 1400، به نقطه عطفی در موضوع پسماند تهران تبدیل شود، کلیات طرح جامع پسماند که حاصل 2سال فعالیت بی‌وقفه کارشناسی و برگزاری 260جلسه، در کمیسیون تخصصی محیط‌زیست شورا، معاون خدمات شهری شهرداری و سازمان پسماند بود با استفاده از مشاوران متخصص و مطالعات تطبیقی با الگوهای موفق این حوزه در جهان تدوین شد و در صحن شورا به تصویب رسید.
لایحه مالیات بر ارزش افزوده با پذیرش افزایش یک‌درصدی سهم شهرداری‌ها در مجلس تصویب شد

افزایش درآمدهای پایدار شهرها

مهر تأیید مجلس بر اختیار تعیین عوارض محلی ازسوی شوراهای شهر و روستا
گزارش
پیگیری‌های اعضای شورای شهر تهران و کلانشهرها در راستای دفاع از جایگاه پارلمان‌های محلی به‌عنوان نماد جمهوریت کشور، نتیجه داد و مجلس با پذیرش اختیارات شوراهای شهر و روستا درخصوص وضع و تعیین عوارض محلی، لایحه مالیات بر ارزش افزوده را تصویب کرد.
مشوق حیات برای خانه‌های قدیمی

مشوق حیات برای خانه‌های قدیمی

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران: براساس طرح انتقال حق توسعه، مالک بناهای ارزشمند از امتیازات ویژه‌ای برای انتقال ملک به محلی دیگر، برخوردار می‌شود تا از تخریب چنین بناهایی جلوگیری شود
تهران مدرن شده است؛ به‌خصوص محدوده‌های شمالی شهر. اینکه پایتخت به‌‌عنوان الگوی سایر شهرهای کشور در دهه‌های پس از انقلاب اینقدر مدرن شد، خوب است یا نه، جای بحث دارد، اما آنچه مشخص شده این است که تهران مدرن در کنار بافت‌های ارزشمند، میراث‌های تاریخی‌، بافت‌های فرسوده و از همه مهم‌تر هویتی قابل احترام، در بسیاری از بخش‌ها ‌ناهمگونی خاص دارد.
چیتگر نخستین ایستگاه خط10 مترو
عملیات اجرایی احداث نخستین ایستگاه خط 10مترو اوایل اردیبهشت‌ماه در میدان دریاچه شهدای خلیج‌فارس شروع می‌شود.
خبر
ساعت کاخ گلستان که هدیه ملکه انگلیس به ناصرالدین شاه قاجار بود، پس از سال‌ها خاموشی دوباره به‌کار افتاد و صدای ناقوس آن صبح دیروز در تهران پیچید.