12
سه شنبه 24 فروردین 1400
شماره 8194
کووید-19
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، از آغاز درمان سرپایی و تجویز دارو در مراکز ۱۶ساعته خبر داد. به گزارش فارس، علیرضا دلاوری‌ به نحوه توزیع واکسن در واحدهای زیر‌مجموعه دانشگاه اشاره کرد و گفت: «تاکنون ۴نوع واکسن وارد کشور شده که ۳ نوع آن اسپوتنیک، سینوفارم و بهارات در زنجیره توزیع قرار گرفته و هرکدام با درصد و میزانی از ایمنی مطرح هستند.»
جهش ویروس کرونا ماه‌هاست که به یکی از موانع اصلی در مهار این بیماری تبدیل شده است. حدود 7‌ماه پیش جهش ویروس در انگلیس خبرساز شد، اما این موضوع فقط به انگلیس محدود نشد و در طول ماه‌های گذشته خیلی از کشورهای دیگر جهان ازجمله آفریقای جنوبی و برزیل هم گزارش مشاهده گونه‌های جهش‌یافته ویروس را دادند.
با ادامه روند کُند واکسیناسیون در کشور، ابهاماتی درباره احتمال ورود واکسن کرونا به بازارهای غیررسمی مطرح می‌شود. همشهری این موضوع را بررسی کرد

واکسن، قابل تزریق به بازار سیاه نیست

آیا احتمال فروش واکسن کرونا از سوی فروشنده‌های غیررسمی وجود دارد؟ معاون سازمان نظام‌پزشکی، رئیس اورژانس بیمارستان سینا و عضو کمیته کشوری کرونا، در گفت‌وگو با همشهری می‌گویند اگر واکسنی باشد، قطعا تقلبی است
روند کُند واکسیناسیون علیه کووید- 19، گمانه‌زنی‌ها درباره ورود این واکسن به بازارهای غیررسمی را بالا برده است. در این میان برخی گزارش‌ها هم نشان می‌دهد که فروشندگان دارو در ناصرخسرو، واکسن کرونا را به قیمت 45 تا 60میلیون تومان از طریق افراد خاص در بیمارستان‌های دولتی می‌فروشند.