• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
سه شنبه 24 فروردین 1400
کد مطلب : 128084
+
-

چیتگر نخستین ایستگاه خط10 مترو

عملیات اجرایی احداث نخستین ایستگاه خط 10مترو اوایل اردیبهشت‌ماه در میدان دریاچه شهدای خلیج‌فارس شروع می‌شود. توسعه خطوط متروی پایتخت منطبق بر طرح جامع حمل‌ونقل ریلی شهر تهران است که براساس این طرح، 4خط 8، 9، 10و 11ساخته و به خطوط مترو اضافه می‌شود. با توجه به مطالعات انجام شده نحوه اجرایی شدن خطوط جدید مترو با شاخصه‌هایی چون مسافرپذیری، مسائل ترافیکی، مباحث سرمایه‌گذاری و شهرسازی، اولویت‌بندی شده‌اند که فاز نخست خط 10نخستین قطعه‌ای است که امکان اجرای آن به تصویب رسیده است.
مدیرعامل شرکت متروی تهران در گفت‌وگو با همشهری زمان اجرایی‌شدن عملیات حفر  این ایستگاه را اوایل اردیبهشت اعلام کرد و گفت: «احداث تونل توسط دستگاه حفار مکانیزه انجام می‌شود که دست‌اندرکاران، دستگاه حفار مکانیزه (تی بی‌ام) را از میدان کتاب به میدان دریاچه شهدای خلیج‌فارس در منطقه 22منتقل کرده و کار حفر تونل به‌زودی در نخستین ایستگاه خط 10شروع می‌شود.» به‌گفته علی امام، آماده‌سازی‌ محل حفاری شفت ورود دستگاه حفار مکانیزه آغاز شده است: «ایستگاه شهدای دریاچه شهدای خلیج‌فارس در فاز نخست خط 10تا میدان کتاب احداث خواهد شد که این ارتباط با حفر و ساخت تونلی به طول 14کیلومتر برقرار و با بهره‌برداری از آن دسترسی شهروندان منطقه غرب به شبکه حمل‌ونقل ریلی تسهیل می‌شود.» این مقام مسئول در فاز دوم خط 10هم اشاره و عنوان کرد: «فاز دوم عملیات اجرایی خط 10، در بخش غربی خواهد بود و میدان دریاچه شهدای خلیج‌فارس را به وردآورد در خط 5متصل می‌کند.» خط 10مترو حدود 43کیلومتر طول و 35ایستگاه دارد که در پهنه شمالی از مناطق 5، 4، 3، 2، 1و 22می‌گذرد و امتداد آن از محدوده فلکه سوم تهرانپارس در شرق تا وردآورد در غرب تهران خواهد بود.

پیروز حناچی، شهردار تهران دیروز در توییتی از آماده‌سازی مقدمات برای نخستین ایستگاه مترو خط ۱۰ تهران خبر داد.
او نوشت: «با آماده سازی مقدمات در اولین پروژه خط ۱۰ مترو، به زودی عملیات احداث نخستین ایستگاه از این خط در میدان شهدای خلیج فارس آغاز می‌شود. خط ۱۰ با ۳۵ ایستگاه و طول ۴۳ کیلومتر، با عبور از ۶ منطقه در پهنه شمالی پایتخت، از محدوده تهرانپارس در شرق تا ورد‌آورد در غرب امتداد می یابد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید