24
سه شنبه 24 فروردین 1400
شماره 8194
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بوک مارک/ خانه خاموش

حس عجیبی وجودم را فراگرفت و لرزه بر اندامم انداخت. نکند همه بی‌خبر و برای همیشه رفته‌اند و من در این خانه تک و تنها مانده‌ام؟
ویژه
کسایی که پشت سر هم یه فیلم رو دوبار تماشا می‌کنن به‌نظر آدم‌های عجیبی میان، اما این احساسیه که نمی‌شه به همه توضیحش داد.
خروس همسایه ساعت ندارد. گاه و بیگاه می‌خواند و هر بار خواندنش قند در دل در و دیوار محل آب می‌کند. 10، 20 سال پیش اگر بود شاید خیلی‌ها شاکی می‌شدند که بی‌محل است و مخل آسایش، اما حالا همه می‌دانند که آواز این خروس شاید آخرین بازمانده آوازهایی باشد که در دوردست زمان گم شده است.
حالا که در اوج‌گیری دوباره بیماری کرونا و اپیدمی، انگار برگشته‌ایم به عقب، باز هم جماعت گوشی به‌دست فعال شده‌اند و توصیه‌های شبه‌علمی را تند و تند برایمان می‌فرستند. یکی برایم فرستاده تا می‌توانی آب بخور و دیگری نوشته آنقدر آب بخور که نتوانی از جایت برخیزی.
پاپ‌کرونا روزهای سخت جهان در مواجهه با پاندمی کرونا ​​​​​​​اثراسامه حجاج
شادترین مردمان جهان یعنی مردم کشور بوتان با تجربه تنها یک مرگ بر اثر ابتلا به کرونا، هنوز هم یکی از رکوردداران پاندمی هستند.
نام هر شهر، تصویری در ذهن تداعی می‌کند از نمادها، خاطرات، دیده‌ها ‌و شنیده‌هایی که در طول زمان تبدیل به شناسنامه آن شهر شده است.

اول آخر

و شهر من با کوه هایش در شمال، با خانه هایش، با برف روی سر و باران روی صورتش از خاطرم نمی رود...
فرهنگ و زندگی/ داستان یک مهمانی

فرهنگ و زندگی/ داستان یک مهمانی

فروردین ١٣٢١، خیل عظیمی از آوارگان جنگ‌زده لهستانی به ایران گسیل و در شهرهای انزلی، کرج، اراک، اصفهان، مشهد، قزوین، همدان، اهواز و خرمشهر پراکنده شدند. در تهران هم در یوسف‌آباد و دوشان‌تپه، در اردوگاه‌هایی اسکان یافتند.
روشنفکری در خیابان/ حال ادامه دادن نداریم؟
دهه‌ات گذشته مربی. هم سن و سال‌های من این جمله را خیلی خوب به‌خاطر دارند. خیلی‌هایمان سنجاقش می‌کنیم به جمله «خیبری سوز داره ولی دود نداره».
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
امسال ساعت کاخ گلستان که هد‌یه ملکه انگلیس به ناصرالد‌ین شاه قاجار بود، پس از سال‌ها خاموشی دوباره به‌کار افتاد و صدا‌ی ناقوس آن در تهران پیچید.
قرنطینه خانگی و تعطیلی سینماها به‌خاطر کرونا فرصت خوبی است برای دیدن فیلم‌های سینمای آنلاین. با خرید یک بلیت می‌توانید خانوادگی فیلم ببینید و روزهایتان را به بطالت نگذرانید.
پنجمین مسابقه فیلمنامه و نمایشنامه کودک و نوجوان کانون پرورش فکری که فراخوان آن اسفند سال گذشته منتشر شد، با استقبال خوبی از سوی علاقه‌مندان مواجه شده و نزدیک به هزار و ۲۰۰ اثر به دبیرخانه‌ این رویداد هنری ارسال شده است.