• چهار شنبه 19 خرداد 1400
  • الأرْبِعَاء 28 شوال 1442
  • 2021 Jun 09

3476 هزار میلیارد تومان کجاست؟

تحریم و کرونا به اضافه کسری بودجه دولت مساوی شد با رشد 40.6درصدی نقدینگی در پایان سال99؛ احتمال تکرار این وضعیت رشد نقدینگی و پایه پولی درصورت برداشته نشدن تحریم‌ها با درنظر گرفتن بودجه به‌شدت انبساطی1400 وجود دارد.

ناجیان زیست‌بوم

هرچند‌‌‌‌‌‌ این روزها د‌‌‌‌‌‌ر پی بی‌مهری و بی‌توجهی‌های مد‌‌‌‌‌‌اوم نسبت به محیط‌زیست، برخی ‌د‌‌‌‌‌‌وستد‌‌‌‌‌‌اران محیط‌زیست از نجات حیات‌وحش و تنوع‌زیستی ناامید‌‌‌‌‌‌ شد‌‌‌‌‌‌ه‌اند‌‌‌‌‌‌، با وجود‌‌‌‌‌‌ ناد‌‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌‌ه‌گرفتن محیط‌زیست د‌‌‌‌‌‌ر سیاست‌های کلان کشور و د‌‌‌‌‌‌ست‌شستن و ناامید‌‌‌‌‌‌ی برخی کارشناسان با توجه به روند‌‌‌‌‌‌ موجود‌‌‌‌‌‌، فعالیت برخی د‌‌‌‌‌‌وستد‌‌‌‌‌‌اران محیط‌زیست همچنان گسترد‌‌‌‌‌ه اد‌‌‌‌‌‌امه د‌‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌‌.

خانواده زیرزمین

1-تصویری از نقشه خطوط مترو – به‌سرعت، احتمالا در کمتر از چند صدم ثانیه - در ذهن با تصویری از گردش رگ‌ها در بدن منطبق می‌شود.

نگاهی به فضاهای بی‌دفاع شهری در کلانشهر تهران

امروزه با رشد و گسترش شهرها، نقش فضاهای شهری در زندگی روزمره بیش از پیش نمایان شده است.

سکوت نامزدهای انتخاباتی نسبت به تحریم‌ها

مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری1400 نقاط فرصت و تهدید متعددی دارد. اینکه همه نامزدهای موجود با دیدگاه‌های سیاسی مقابل هم، یک‌صدا معتقدند که حال کشور خوب نیست و وضعیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور بحرانی است و ادامه وضعیت موجود ممکن نیست را می‌توان به فال نیک گرفت، چرا که در گذشته بخشی از حاکمیت به‌شدت معتقد بود که کشور با بحران روبه‌رو نیست و نقدها و بیان دیدگاه‌های منفی در موضوعات مختلف کشور سیاه‌نمایی است.

واکسن‌هایی با مجوز زودتر از موعد

روند ساخت واکسن برای مقابله با بیماری همه‌گیر کووید-19، در تاریخ یک رکورد جدید به جای گذاشت. تا پیش از این، ساخت واکسن علیه بیماری‌های واگیردار، سال‌ها به طول می‌انجامید، اما شیوع کووید-19و فلج شدن زندگی شخصی، اجتماعی و اقتصادی منجر شد تا دانشمندان در این زمینه انقلابی به پا کنند.

مناظره روی خط صاف

دومین دور از مناظره کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست ‌جمهوری هم همچون دور نخست آن، روی خط صاف و بدون و فرازوفرود معمول و مرسوم مناظره‌های انتخاباتی برگزار شد.

نماد تعامل میان حاکمیت و هنرمندان

میزان پیام‌های تسلیت و ابراز همدردی‌ها را در سوگ علی مرادخانی شاید نتوان با درگذشت هیچ‌یک از مسئولان و مدیران فرهنگی در سال‌های اخیر مقایسه کرد. نه‌تنها مسئولان و مدیران فرهنگی و شخصیت‌های سیاسی، که بسیاری از هنرمندان به سوگ او نشسته‌اند و فقدان او را ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر دانسته‌اند.

مشقت جدید بیماران دیابتی

تشییع پیکر یار امام‌ ره در حسینیه جماران