13
سه شنبه 30 دی 1399
شماره 8139
درنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

علی کریمی، مازوت، بیت‌کوین، زورگیرها و بقیه

یادداشت یک
این هم از شانس ماست. جایی زندگی می‌کنیم که سرعت آوار شدن حوادث و بمباران شدن با اخبار در آن وحشتناک است.
ویژه
3هفته پیش، بدترین سناریوی انتقال قدرت در آمریکا که تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند، قهر دونالد ترامپ از مراسم تحلیف جو بایدن بود.
کرونا همچنان جلوتر از بشر حرکت می‌کند. در‌حالی‌که چین هنوز نپذیرفته شهر ووهان منشأ ویروس کووید -19 بوده است، جهش جدید کرونا این‌بار کرونای انگلیسی نام گرفت و در سرعت سرایتش روی کرونای چینی را سفید کرد.
کوهنوردان حرفه‌ای می‌گویند، همواره نوایی از کوه آنها را به سوی خود می‌خواند. جاذبه کوه آنقدر زیاد است که کولاک و برف و بوران مانعی برای فتح این زیبای دوست‌داشتنی اما سرسخت و خطرناک نمی‌شود.
بار دیگر علم دست بشر را گرفت. بعد از یک سال اندوه و رنج، بهترین صحنه‌هایی که از قاب رسانه‌ها پخش می‌شود، لحظه تزریق واکسن به داوطلبان پیر و جوانی است که به جای آنکه از درد هنگام تزریق، خم به ابرو بیاورند، برق چشمانشان، لبخندهای پنهان‌ زیر ماسک‌ را در تاریخ ثبت می‌کند.
احتمال وقوع درگیری نظامی میان ایران و آمریکا هر چند وقت یک‌بار بالا می‌رود.
مازوت نوعی نفت کوره است که کیفیت پایین و ویسکوزیته بالایی دارد و در نیروگاه‌های حرارتی و موارد مشابه از آن استفاده می‌شود.

صفحه یک در تسخیر «مازوت»

مرور روزنامه‌ها؛ در جست‌و‌جوی پرتکرارترین خبرها و چهره‌های دی‌ماه‌99
معضل زمستانی و همیشگی کلانشهرهای ایران از اواخر آذر و با آغاز نخستین‌ماه زمستان 99خودنمایی را شروع کرد. آلودگی هوا، نفس شهرهای پرجمعیت کشور، ازجمله تهران را گرفت و مثل سال‌های پیش کاری از کسی برنمی‌آید و همه چشم انتظار باد و بارانی هستند که خود را از شهرها دریغ می‌کنند.
یک خبر هسته‌ای

یک خبر هسته‌ای

مروری بر واکنش‌های جهانی به آغاز غنی‌سازی‌ 20درصدی ایران
غنی‌سازی 20درصدی اورانیوم در ایران از نیمه دی‌ماه آغاز شد. در راستای اجرای مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی کلید غنی‌سازی 20درصدی اورانیوم در ایران از 14دی‌ماه زده شد.
کریمی در نقش دایی
کریمی در نقش دایی
15سال پیش چه‌کسی فکر می‌کرد یاغی فوتبال ایران سودای مدیریت در سر داشته باشد؟
بیایید به اواخر دهه 70 یا حتی اوایل دهه 80خورشیدی برگردیم؛ به روزهایی که علی کریمی به‌عنوان یک نابغه پا به توپ، اما سر به هوا از هواداران فوتبال دلربایی می‌کرد.

در آستانه فصلی گران

نخستین‌ماه زمستان امسال احتمالا تورمی 40درصدی را پشت سر خواهد گذاشت. هنوز مرکز آمار ایران آمار تورم دی‌ماه امسال را منتشر نکرده اما حدس نرخ آن چندان سخت نیست.

مانع، فرهنگی باشد، نه تنبیه بدنی

آبان‌ماه امسال در تماسی مردمی اعلام شده که سگی در رضوان‌شهر گیلان کشته شده‌است.پس از تحقیقات محلی مشخص شد 2نفر با بی‌رحمی یک قلاده سگ را آزار داده و سپس کشته‌اند.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
وقتی ستاد مبارزه با کرونا، محدودیت تردد شبانه را در شهرهای قرمز و نارنجی اجرایی کرد، انتظار نمی‌رفت این محدودیت، محدودیت‌های دیگری را هم در پی داشته باشد.
اعداد 1 تا 9 را طوری در خانه‌های سفید قرار دهید که هر رقم در سطرها، ستون‌ها و مربع‌های کوچک 3 در 3 یک‌بار دیده شود.
جد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ول 8139