20
سه شنبه 30 دی 1399
شماره 8139
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
گردش در شهر، پدیده نوینی نیست. آدم‌ها هر زمان که دلشان بگیرد، یا هوای پرسه‌ زدن توی سرشان بیفتد، از خانه بیرون می‌روند تا لحظاتی را در خیابان و پیاده‌رو قدم بزنند یا حتی اگر شده کمی دورتر از محله خودشان می‌روند تا فضایی متفاوت‌تر را تجربه کنند.
در همان آخرین دیدار حضوری که در روزنامه همشهری با زنده‌یاد خانم لالمی داشتم، از ضرورت ایجاد نگاهی نو در عرصه‌های رسانه‌ای سخن می‌گفت. به‌تعبیر او، جنس کار در حوزه‌های اجتماعی می‌طلبد که ساختار فعالیت‌ها نه از بالا به پایین، بلکه به‌شیوه‌ای افقی باشد و تاکید می‌کرد که ما هم‌عرض یکدیگر هستیم.
صفحات روزنامه ها با موضوعات گوناگون مخاطب خاص دارد و هم عام، اما صفحات اجتماعی و جامعه روزنامه ها حکایت دردهای مردم است .
طرح روز
نیل: خبرنگار ایندیپندنت از احیای رسم شلاق‌زدن دوستان داماد در مراسم عروسی اهالی سودان خبر داد. در این مراسم که در قبیله جعلین سودان مشاهده شده و نام آن الپوتان است،
توکیو: مردی در ژاپن در ازای دریافت 10هزار ین به علاوه دریافت هزینه سفر و غذا، خدماتی همچون همراهی در خریدکردن، حریف ‌تمرینی برای بازی‌های بومی و بالاخره مصاحبت با شخص سفارش‌دهنده را می‌پذیرد.

عکس روز

موج یا چادرشب نوعی پارچه دستباف است که کاربردی گرمایشی دارد و قدمت بافت آن در قزوین به بیش از 400سال می‌رسد.
بدبوترین ماده جهان

بدبوترین ماده جهان

فرایبورگ: سایت آدیتی‌سنترال طی گزارشی ماده شیمیایی موسوم به thioacetone را به‌عنوان بدبوترین ماده شیمیایی جهان معرفی کرد.
نامه‌نگاری لوله‌ای با معدنچی‌ها
نامه‌نگاری لوله‌ای با معدنچی‌ها
شاندونگ: 12معدنچی که بیش از یک هفته است در معدن طلایی در چین حبس شده‌اند از طریق یک لوله‌ با محیط بیرون نامه‌نگاری می‌کنند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
مصائب این سال پایان ندارد. شیده لالمی، خبرنگار برگزیده معاونت رفاه اجتماعی در حوزه پرداختن به فقر، ناباورانه رفت. او که مدام فقر را به تصویر کشیده بود، مرگی ناباورانه داشت.
ساعت 5 بعدازظهر یکشنبه بود که کلاس مجازی درس «ارتباطات و توسعه» دانشجویان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی را تمام کردم و حسب عادت سراغ خبرها و شبکه‌ها رفتم.
درگذشت خانم شیده لالمی به‌عنوان یک روزنامه‌نگار زن که سال‌ها در حوزه مسائل و آسیب‌های اجتماعی فعالانه و دغدغه‌مند نوشته بود، بسیار تأسف‌بار بود.