13
یکشنبه 11 آبان 1399
شماره 8074
درنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مثل گوجه و صابون

چرا در شرایط کرونایی قیمت و دستمزد بازیکنان خارجی افت داشت اما نمونه‌های ایرانی رشد قیمت داشتند؟
یادداشت یک
فوتبال جهان تحت‌تأثیر ویروس چینی غیر از تماشاگرانش، خیلی چیزهای دیگر را هم از دست داد.
ویژه
با آغاز شیوع ویروس کرونا در جهان، واکنش فوتبالیست‌های حرفه‌ای به این بیماری، اغلب شامل رفتارهای همدلانه و همراهانه می‌شده است.
پرسپولیس شرایط متفاوتی نسبت به دیگر مدعیان قهرمانی در فصل جدید خواهد داشت.
همه نقل و انتقال ها در همه تیم ها
از زمان حرفه‌ای‌شدن لیگ باشگاهی ایران در سال 80، حضور بازیکنان خارجی در تیم‌های کشورمان بسیار پررنگ شد، به‌طوری که هر سال انبوهی از بازیکنان وارداتی با لباس باشگاه‌های مختلف به میدان می‌رفتند.

لیگ 1.000.000.000.000 تومانی

دستمزد سالانه بازیکنان فوتبال 10میلیارد هم رسیده است و گمانه‌زنی‌ها نشان می‌‌دهدکه 16تیم لیگ برتر ایران در یک سال حدود هزار میلیارد تومان حقوق بازیکن می‌دهند
در ایران رسم نیست که درآمد فوتبالیست‌ها و رقم دقیق قرارداد آنها رسانه‌ای شود.
نجومی ‌بگیران روی نیمکت

نجومی ‌بگیران روی نیمکت

دستمزد مربیان لیگ برتری و اعدادی که هوش از سر آدم می‌برد
به‌یمن قانون ممنوعیت حضور بازیکنان و مربیان خارجی در فوتبال ایران، لیگ بیستم به نخستین فصل حرفه‌ای تبدیل شد که در آن خبری از مربیان خارجی نیست.
تورم ارزی، توسعه عرضی
افزایش قیمت دلار، جغرافیای لژیونرهای فوتبال ایران را وسیع‌تر کرد
غالبا بین ورود و خروج بازیکنان از لیگ برتر فوتبال ایران نوعی موازنه برقرار بوده است؛ به این معنا که اگر عده‌ای از بازیکنان ایرانی برای حضور در لیگ‌های خارجی کشور را ترک می‌کردند، در نقطه مقابل تعدادی هم بازیکن خارجی برای بازی به کشورمان می‌آمدند.
تقریبا تمام بازیکن‌های مهم و درجه‌اول ایران  خیلی زود تیم‌های خود را مشخص کرده بودند، جز یک بازیکن که استقلال و سپاهان رقابت سختی برای جلب رضایت او داشتند.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
​​​​​​​  امید ابراهیمی، مهدی طارمی، محمد محبی و مهدی قائدی ستاره‌هایی بودند که در سال‌های اخیر از لیگ یک به لیگ برتر آمدند و با درخشش در سطح اول فوتبال ایران برای خودشان اسم‌و‌رسمی پیدا کردند.
اعداد 1 تا 9 را طوری در خانه‌های سفید قرار دهید که هر رقم در سطرها، ستون‌ها و مربع‌های کوچک 3 در 3 یک‌بار دیده شود. پاسخ‌ها در ادامه آمده است.
جد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ول 8074