• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 11 آبان 1399
کد مطلب : 114507
+
-

ستاره های نقل و انتقالات


آخرین علامت سؤال بزرگ نقل‌وانتقالات


تقریبا تمام بازیکن‌های مهم و درجه‌اول ایران  خیلی زود تیم‌های خود را مشخص کرده بودند، جز یک بازیکن که استقلال و سپاهان رقابت سختی برای جلب رضایت او داشتند. علی کریمی که فصل گذشته به‌خصوص در روزها و بازی‌های پایانی مهم‌ترین مهره استقلال بود  در نهایت به مهم‌ترین سوژه نقل‌وانتقالات تبدیل شد. او ابتدا از تمدید قرارداد با استقلال امتناع کرد و گفت قصد دارد فوتبالش را در خارج از ایران ادامه بدهد. اما این اتفاق رخ نداد و کریمی که دوره‌ای را در لیگ کرواسی سپری کرده گویا به‌دلیل مصدومیت‌های گذشته دیگر توان قبولی در تست‌ پزشکی باشگاه‌های اروپایی را نداشت. پس از این اتفاق استقلال بار دیگر خواهان حفظ او شد. در ادامه سپاهان که نخستین باشگاه کریمی در ایران بود نیز پیشنهاد سنگینی برای جذب این بازیکن ارائه داد.  شنیده می‌شد محرم علاقه‌مند است برای بازسازی سپاهان این هافبک محوری را دوباره به اصفهان بکشاند. ظاهرا پیشنهاد سپاهان آن‌قدر سنگین بود که اگر کریمی قبول می‌کرد به گران‌ترین ایرانی حال حاضر در لیگ برتر تبدیل می‌ شد اما در نهایت این ستاره  راهی قطر شد.

14انتقال و 3بار حضور در سپاهان


با یک انتقال عجیب به سپاهان، نشان داد در 37سالگی هم می‌تواند مثل دوران جوانی در بازار نقل‌وانتقالات خبرسازی کند. محمدرضا خلعتبری از رکوردداران تغییر باشگاه در لیگ ایران است. او از 21تا 28سالگی فقط در 2تیم ابومسلم و ذوب‎آهن بازی کرد اما از آن به بعد طی 9سال 12بار باشگاه خود را تغییر داده است. زمانی که از عجمان امارات به پرسپولیس پیوست، بزرگ‌ترین انتقال فصل را رقم زد و فصل بعد بزرگ‌ترین دغدغه هواداران فوتبال، حدس زدن مقصد بعدی این بازیکن بود که در نهایت سپاهان اصفهان را انتخاب کرد و از پرسپولیس رفت. بعدها با بازی در گسترش‌فولاد و سایپا و شهرخودرو به‌نظر می‌رسید دوران حضور او در تیم‌های بزرگ به پایان رسیده اما در پنجره جاری نقل‌وانتقالات ناگهان به سپاهان پیوست تا در 37سالگی دوباره حضور در کورس قهرمانی لیگ را تجربه کند. خلعت با 60بازی ملی و حضور در 8تیم لیگ برتری ازجمله بازیکنانی است که بیشترین میزان تداوم را در لیگ ایران داشته‌اند.

دردسرسازترین انتقال فصل


عنوان پردردسرترین انتقال امسال قطعا تعلق می‌گیرد به رشید مظاهری که با فسخ یک‌طرفه قراردادش از تراکتور راهی استقلال شد و حرف و حدیث‌ها درباره او همچنان میان 2باشگاه بزرگ و مدعی لیگ ادامه دارد. مظاهری که تازه همین پارسال به تبریز رفته بود ظاهرا خیلی زود از بازی کردن در این شهر خسته شد و بعد از یک فصل حضور در تراکتور این باشگاه را ترک کرد. او بعد از پایان لیگ نوزدهم و درست در آستانه بازی‌های نیمه‎نهایی و فینال جام حذفی تبریز را ترک کرد و درخواست فسخ یک‌طرفه قراردادش را به جریان انداخت. پرونده‌ای که نتیجه آن رسما اعلام نشده اما گفته می‌شود حکم نهایی به سود رشید و استقلال خواهد بود. استقلالی‌ها فصل گذشته نیز تجربه چنین انتقالی را داشتند؛ جایی که محمد بلبلی بعد از فسخ با سپیدرود و قرارداد با فولاد، راهش را به سمت استقلال کج کرد اما در آن زمان حکم به ضرر این بازیکن صادر شد و بلبلی 6ماه از حضور در میادین فوتبال محروم شد.

گران‌ترین بازیکن لیگ


برای شناخت «گران‌ترین بازیکن لیگ برتر» تمام جست‌وجوها به اسم مسعود شجاعی ختم می‌شوند. کاپیتان سال‌های اخیر تیم‌ملی در نخستین لیست اسکوچیچ حضور نداشت و بعد از مدت‌ها از تیم‌ملی فاصله گرفت. با وجود این او همچنان گران‌ترین بازیکن ایرانی حاضر در لیگ داخلی است و امسال هم مثل 2سال گذشته رقم بسیار بالایی از باشگاه تراکتور دریافت خواهد کرد. شنیده‌ها حاکی از این است که قرارداد شجاعی با تراکتوری‌ها به یورو بسته شده و دستمزد این بازیکن برای فصل 00-99 در حدود 550هزار یورو خواهد بود. با توجه به آخرین قیمت‌های ارز در ایران، رقم دستمزد شجاعی در حدود 18میلیارد تومان برای یک فصل خواهد بود؛پولی که هیچ بازیکن دیگری در ایران دریافت نمی‌کند و شجاعی از این لحاظ یکه‌تاز محسوب می‌شود. البته اخبار غیررسمی از پیشنهاد 40میلیاردی سپاهان به علی کریمی برای یک قرارداد دوساله خبر داده‌اند که اگر این پیشنهاد واقعیت داشته باشد و مورد قبول کریمی هم قرار بگیرد، آن وقت علی کریمی با دستمزد 20میلیارد برای یک سال، رکورد مسعود شجاعی را خواهد شکست.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید