• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 11 آبان 1399
کد مطلب : 114501
+
-

لیگ یک، لیگ ضعیفی نیست

حیدری یکی از گلزنان برتر دسته اول خودش را به لیگ برتر رسانده تا در سایپا جانشین آرمان رمضانی شود. او از دلایل دیده نشدن لیگ یکی‌ها گفته است


  امید ابراهیمی، مهدی طارمی، محمد محبی و مهدی قائدی ستاره‌هایی بودند که در سال‌های اخیر از لیگ یک به لیگ برتر آمدند و با درخشش در سطح اول فوتبال ایران برای خودشان اسم‌و‌رسمی پیدا کردند. با این وجود تیم‌های بزرگ هنوز تمایل چندانی به جذب بازیکنان لیگ یکی ندارند و تنها تیم‌های متوسط لیگ برتری سراغ مهره‌هایی از لیگ یک می‌روند. برای مثال حمید کاظمی یکی از شاخص‌ترین بازیکنان لیگ یک سال گذشته که با 16‌گل زده به عنوان آقای گلی دست پیدا کرد، امسال هم قرار است با پیراهن هوادار در لیگ یک‌توپ بزند. در مقابل مهرداد حیدری را هم داریم که سال گذشته 13‌گل برای رایکا بابل زد و حالا قرار است امسال برای سایپا در لیگ برتر به میدان برود. او قرار است جانشین آرمان رمضانی باشد که با قراردادی نجومی راهی پرسپولیس شده است. به همین بهانه گفت‌و‌گویی کوتاه با حیدری داشتیم تا او از دلایل دیده نشدن لیگ یکی‌ها صحبت کند. او در این خصوص می‌گوید: «در مجموع معتقدم که فوتبالیست‌های لیگ دسته اول چندان در دید نیستند. تصور خیلی‌ها این است که لیگ یک، لیگ ضعیفی است ولی اصلا اینطور نیست. در فوتبال ایران جدا از چند بازیکن که سطح بالایی دارند، بقیه بازیکنان اختلاف چندان زیادی ندارند. خیلی از بازیکنان لیگ یکی، توانایی بازی در لیگ برتر را دارند ولی مهم این است که در چه مسیری قرار بگیرند و چه ذهنیتی داشته باشند. اگر تیم‌های لیگ برتری نگاه خوبی به لیگ یک داشته باشند قطعا می‌توانند بازیکنان خوبی را جذب کنند. من در این سال‌ها روی زندگی شخصی خودم خیلی حساسیت به خرج دادم، اینکه سالم زندگی کنم و تعذیه و استراحت خوبی داشته باشم. تمام هدفم این بود که فصل خوبی را پشت سر بگذارم تا بتوانم به لیگ برتر بیایم. این را هم بگویم که بازی در لیگ یک با لیگ برتر تفاوت دارد. در لیگ دسته اول اکثر تیم‌ها فیزیکی بازی می‌کنند و می‌خواهند از توپ‌های هوایی استفاده کنند ولی در لیگ برتر بازی‌ها تاکتیکی‌تر است. من در لیگ سخت سال گذشته خودم را نشان دادم و حالا امیدوارم که در لیگ برتر هم عملکرد خوبی داشته باشم. امیدوارم در فصل‌های آینده بازیکنان بیشتری از لیگ یک به لیگ برتر راه پیدا کنند. در لیگ دسته اول واقعا فوتبالیست‌های خوبی پیدا می‌شود.»
به این نکته هم باید اشاره داشت که حیدری تنها گلزن برتر لیگ یک نبوده که توانسته خودش را به لیگ برتر برساند. حمیدرضا گلزاری هم با 13‌گل زده، همراه مس رفسنجان به لیگ برتر آمده و قرار است برای این تیم توپ بزند. علی خدادادی هم با 12‌گل زده دیگر گلزن برتر لیگ یک‌ بوده است. او با پیراهن نیروی زمینی پشت سر بازیکنانی مثل کاظمی، حیدری و گلزاری ایستاد.

این خبر را به اشتراک بگذارید