• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 11 آبان 1399
کد مطلب : 114505
+
-

4 دیدگاه در مورد 4 تیم


کارشناس / امید روانخواه



پرسپولیس با مطالعه بازیکن گرفت
پرسپولیس شرایط متفاوتی نسبت به دیگر مدعیان قهرمانی در فصل جدید خواهد داشت. نکته مثبت این است که پرسپولیس سرمربی‌اش را حفظ کرده و این فاکتور مهمی است چون یحیی گل‌محمدی اشراف کاملی روی تیم دارد و خریدهای خوبی هم برای تیمش قبل از شروع لیگ قهرمانان انجام داد. اکثر خریدهای پرسپولیس با مطالعه جذب شدند و خیلی هم به این تیم کمک کردند ولی پرسپولیس نسبت به فصل گذشته چند بازیکن تأثیرگذار خودش مثل علیپور، بیرانوند، ترابی و خلیل‌زاده را از دست داده و ماندن بازیکنانی مثل نادری و انصاری هم می‌توانست به این تیم کمک کند. جدایی این بازیکنان طبیعتا ضرری بزرگ برای پرسپولیس است ولی گل‌محمدی و همکارانش با جذب چند بازیکن خوب اجازه ندادند این تیم در لیگ قهرمانان آسیا با چالشی بزرگ مواجه شود. اگر بخواهیم مسائل فنی را درنظر بگیریم قطعا پرسپولیس باز هم یکی از مدعیان جدی قهرمانی خواهد بود و نسبت به تیم‌های دیگر شرایط بهتری دارد. این تیم در سال‌های اخیر با اینکه تعداد زیادی از ستاره‌های تأثیرگذارش را از دست داد ولی معمولا اسکلت اصلی‌اش را حفظ می‌کرد و نکته مهم این است که بازیکنان خوبی هم به این تیم اضافه می‌شوند. اگر پرسپولیس دچار مسائل حاشیه‌ای نشود باز هم می‌تواند مدعی اصلی باشد. البته این تیم برای کسب پنجمین قهرمانی پیاپی چند رقیب جدی خواهد داشت.

استقلال فصل سختی دارد
وقتی می‌خواهیم درباره استقلال صحبت کنیم، باید این مسئله مهم را درنظر بگیریم که آنها قرار است لیگ امسال را با سرمربی جدید آغاز کنند. محمود فکری فرصت کمی برای آماده‌سازی استقلال داشت چون دیر به این تیم ملحق شد، از طرفی او در شرایطی به استقلال آمد که این تیم خریدهای جدیدش را انجام داده بود و این مربی در فصل نقل و انتقالات حضور نداشت. نحوه یارگیری استقلال و سبک فردی که به‌عنوان سرمربی انتخاب شده، نشان می‌دهد که استقلال بیشتر دنبال بهبود ساختار دفاعی و تقویت شرایط دفاعی تیم است. البته همه می‌دانند استقلال برای رسیدن به موفقیت نیاز به برد دارد و البته نحوه دستیابی به برد در تیم‌های پرطرفدار هم بسیار مهم است، چون هواداران انتظار دارند تیمشان زیبا فوتبال بازی کنند. من احساس می‌کنم با نحوه یارگیری و سبک سرمربی جدید استقلال، یک مقدار سخت است که تیم، هم نتیجه بگیرد و هم زیبا بازی کند. البته امیدوارم تیم نتیجه بگیرد تا کادر فنی بتواند به مرور زمان در دل نتایج مثبت، تاکتیک تیمی خوبی هم داشته باشد. درباره بازیکنان جدا شده هم فکر نمی‌کنم نفراتی که رفتند باعث ضرر استقلال شوند. در مجموع اعتقاد من این است که استقلال فصل سختی را در پیش خواهد داشت ولی امیدوارم این تیم حداقل مشکل حاشیه‌ای در بیرون از زمین نداشته باشد.

امیدوارم نویدکیا نسوزد
جای خوشحالی دارد که سپاهان یک مربی جدید و جوان را برای فصل جدید انتخاب کرده است. این نخستین تجربه محرم نویدکیاست اما مسئله مهم این است که آیا سپاهان و هوادارانش می‌خواهند حامی نویدکیا باشند یا اینکه اگر این تیم نتیجه نگرفت، خیلی‌ها پشت این مربی پنهان می‌شوند؟ اینکه نویدکیا برای پذیرفتن هدایت سپاهان چقدر آمادگی داشت، موضوعی است که قطعا خودش فکر کرده ولی امیدوارم که این مربی در سپاهان نسوزد و مورد حمایت قرار بگیرد. او در لیگ قهرمانان تجربه خوبی کسب کرد و با شرایط تیمش آشنا شد. نگاهی به فهرست بازیکنان جدا شده سپاهان نشان می‌دهد که در بین بازیکنان جدا شده فقط یکی‌دو بازیکن شرایط مطلوبی در فصل گذشته داشتند و این تیم ضرر چندانی نکرد. در بحث بازیکنان جدید هم سه‌چهار مهره به سپاهان اضافه شدند که بازیکنان باکیفیتی هستند. سپاهان تغییرات زیادی در زمینه بازیکن نداشته و امیدوارم نویدکیا در نخستین تجربه مربیگری‌اش نتایج خوبی بگیرد. سپاهان در این سال‌ها همیشه خودش را به‌عنوان یک مدعی نشان داده و امسال هم می‌تواند در کورس قهرمانی باشد ولی مسئله مهم حمایت از نویدکیاست. معمولا هواداران سپاهان توقع زیادی از این تیم دارند و دیدیم که فصل گذشته، بعد از بازی با پرسپولیس چه اتفاقاتی برای امیر قلعه‌نویی رقم خورد. البته نویدکیا نزد هواداران سپاهان محبوبیت خاصی دارد و آنها خیلی امیدوارند که سپاهان با این مربی نتایج خوبی بگیرد.

منصوریان؛ ناکام در جذب بازیکن
تراکتور برای فصل جدید علیرضا منصوریان را به‌عنوان سرمربی جذب کرد که در استقلال و ذوب‌آهن روزهای سختی را پشت سر گذاشت و در نهایت هم اتفاقاتی رخ داد که در هر دو تیم با تصمیم باشگاه کنار رفت. اگر منصوریان بخواهد با همان شیوه سال‌های اخیر کار کند، کارش در تراکتور سخت خواهد شد. در تبریز فشار هواداران تراکتور زیاد است و مربی فرصت ندارد تا اگر هم نتایج ضعیفی گرفت دنبال جبران باشد. شما دیدید که منصوریان در استقلال نتیجه نمی‌گرفت ولی در ادامه شرایط تغییر کرد و هواداران استقلال هم به او فرصت دادند ولی در تراکتور فشار روی مربی خیلی زیاد است و بی‌جهت نیست که این تیم در سال‌های اخیر بارها اقدام به تغییر سرمربی کرده و از این موضوع هم سود چندانی نبرده است. منصوریان در ذوب‌آهن و استقلال در بحث جذب بازیکن چندان خوب عمل نکرد و امیدوارم امسال با تجربه‌ای که از گذشته دارد، بازیکنان خوبی جذب کند. نگاه به فهرست تراکتور هم نشان می‌دهد که این تیم چند بازیکن خوب را از دست داده که می‌توان به اسدی، سلیمی، انصاری و رشید مظاهری اشاره کرد. خریدهای این تیم هم تقریبا خریدهای متوسطی به‌شمار می‌روند. با این حال امیدوارم منصوریان روزهای خوبی را در تراکتور تجربه کند ولی کار او در تراکتور آسان نیست. اینکه منصوریان لیگ را چگونه شروع کند در آینده او تأثیرگذار است.

این خبر را به اشتراک بگذارید