22
یکشنبه 5 بهمن 1399
شماره 8143
صفحه دوم قرن
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مرجعیت برجسته

آیت‎‌‎الله محمد فاضل لنکرانی در زنده کردن ایام فاطمیه نقش بسزایی داشت
چهره اول
یکی از هفت مرجع تقلیدی بود که پس از وفات آیت‎‌‎الله اراکی در سال1373 از جانب جامعه مدرسین به‎‌‎عنوان مرجع تقلید معرفی شد.
ویژه
بنزین سهمیه‌بندی و گران شد و این تقریبا تورم و قیمت همه کالاها را بالا برد.
فکاهی
گل آقا می‌تازد
یک هفته بعد از شدیدترین یخبندان سال‎‌‎های80، اهالی تهران شاهد نصب سازه‎‌‎هایی فلزی بزرگی در طول خیابان انقلاب بودند.
همزمان با آغاز به‎‌‎کار دولت محمود احمدی‎‌‎نژاد معماری ایران خیلی سریع از نگاه تقریبا هنری فارغ‎‌‎التحصیلان دانشگاه هنر به سمت نگاه سازه‎‌‎محور معماری علم و صنعتی حرکت کرد.

بنزین سهمیه‌بندی شد

سواری‌های شخصی 100لیتر در ماه، موتورسیکلت‌ها 30لیتر
اقتصاد
سهمیه‎‌‎بندی بنزین را می‎‌‎توان مهم‎‌‎ترین خبر اقتصادی سال1386دانست؛ از شامگاه سی‎‌‎ویکمین روز اردیبهشت‎‌‎ماه، که وزارتخانه‎‌‎های کشور و نفت در اطلاعیه مشترکی اعلام کردند: «از ساعت24 امشب، قیمت عرضه بنزین براساس قیمت مندرج در قانون بودجه به‎‌‎ازای هر لیتر 100تومان خواهد بود»، می‎‌‎شد حدس زد دیری نمی‎‌‎پاید که سهمیه‎‌‎بندی هم اجرا شود؛ موضوعی که حدود 37روز بعد 6تیرماه محقق شد.
PDF صفحه دوم قرن
کوتاه صفحه دوم قرن
شهره مهران نخستین بار در نیمه‎‌‎ اول دهه1360 آثارش را به نمایش عمومی گذاشت، اما از میانه‎‌‎ دهه‎‌‎1380 بود که با نمایش آثار فیگوراتیو جدیدش به شهرت رسید؛ نخست مناظری از سطح شهر تهران بود که تأثیر ادوارد هاپر، نقاش مشهور آمریکایی را بر آثارش نشان می‎‌‎داد و اندکی بعدتر و در میانه‎‌‎ دهه‎‌‎ 1380 نمایش مجموعه‎‌‎ دختر مدرسه‎‌‎ای‎‌‎ها نگاه ویژه‎‌‎ی او را تثبیت کرد.