رؤیای هاپر در تهران
حافظ روحانی
شهره مهران نخستین بار در نیمه اول دهه1360 آثارش را به نمایش عمومی گذاشت، اما از میانه دهه1380 بود که با نمایش آثار فیگوراتیو جدیدش به شهرت رسید؛ نخست مناظری از سطح شهر تهران بود که تأثیر ادوارد هاپر، نقاش مشهور آمریکایی را بر آثارش نشان میداد و اندکی بعدتر و در میانه دهه 1380 نمایش مجموعه دختر مدرسهایها نگاه ویژهی او را تثبیت کرد. چنانچه بعدتر و در پایان دهه 1390و بعد از 10سال پس از نمایش دوره اول این نقاشیها، مجموعهای جدید از آنها را نقاشی کرد. شاید مهمترین دلیل تکرار این مجموعه علاقهمندی خریداران آثار هنری به این مجموعه بود که بازگشت شهره مهران به این آثار را توجیه میکند. اثر فوق به همین دوره آخر و بازگشت مهران مربوط میشود، جاییکه هنرمند به نسبت دوره اول، بیشتر بر رنگهای اشباح تأکید دارد.