06
دو شنبه 31 شهریور 1399
شماره 8043
هوشمند
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بازیابی بینایی با ایمپلنت مغزی

دانشمندان ابزاری را تولید کرده‌اند که ترکیبی از وسیله‌ای شبیه گوشی هوشمند و میکروالکترودهای کاشته شده در مغز است که می‌تواند بینایی را به نابینایان بازگرداند
دانش
​​​​​​​دانشمندان دانشگاه موناش در ملبورن استرالیا پس از یک دهه تلاش، وسیله‌ای را تولید کرده‌اند که در نوع خود منحصر به فرد به شمار می‌آید. این وسیله که می‌تواند بینایی را به نابینایان بازگرداند، ترکیبی از دستگاهی شبیه یک گوشی هوشمند و میکروالکترودهای کاشته شده در مغز است.
ویژه
گوگل لوگوی جی‌میل را تغییر می‌دهد و همزمان با تغییراتی در این سرویس از آن رونمایی می‌کند.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که توافقنامه بین شرکت بایت‌دنسمالک تیک‌تاک و اوراکل و والمارت را که به‌طور موقت از ممنوعیت تیک‌تاک در اپ استورهای آمریکایی جلوگیری می‌کند، تأیید کرده است.

ترکیب استارتاپی فناوری با دفتر مشق

استارتاپ Bakpax توانسته است در دوران کرونا فناوری را با شیوه سنتی دفتر و کتاب برای آموزش مجازی گره بزند
استارتاپ
میلیون‌ها کودک در آمریکا در‌ ماه جاری میلادی به مدرسه بازگشتند و البته بیشتر آنها دست‌کم بخشی از وقت کلاس خود را از راه دور و با استفاده از رایانه و تبلت در ارتباط با معلمان می‌گذرانند.
همکاری استارتاپی برای ساخت نخستین روبات فضایی خصوصی

همکاری استارتاپی برای ساخت نخستین روبات فضایی خصوصی

​​​​​​​استارتاپ روباتیک فضایی GITAI و آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن JAXA در حال همکاری برای تولید نخستین نمایش روباتیک جهان در فضا توسط یک شرکت خصوصی هستند.
کشف یک اندام جدید در بدن انسان
کشف یک اندام جدید در بدن انسان
دانشمندان می‌گویند در تحقیقات خود به شبکه‌ای جدید از بافت‌ها در بین اندام‌های داخلی بدن برخورده‌اند که عملکرد مستقلی دارد
​​​​​​​علم انسان از بدن پیچیده بشر هنوز خیلی ناقص است و هر روز دانشمندان مورد جدیدی را درباره نحوه عملکرد بدن انسان کشف می‌کنند.
PDF هوشمند
کوتاه هوشمند
​​​​​​​مایکروسافت، ‌ماه آینده، دومین به‌روزرسانی شش‌ماهه ویندوز‌10 خود را منتشر می‌کند.