• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 31 شهریور 1399
کد مطلب : 110786
+
-

چراغ سبز ترامپ به تیک‌تاک

دولت آمریکا در آخرین لحظه قبل از اجرای دستور حذف 2 اپلیکیشن چینی، توافق تیک‌تاک با اوراکل و والمارت را تأیید کرد

چراغ سبز ترامپ به تیک‌تاک


 عمادالدین قاسمی‌پناه ـ خبرنگار



دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که توافقنامه بین شرکت بایت‌دنس(مالک تیک‌تاک) و اوراکل و والمارت را که به‌طور موقت از ممنوعیت تیک‌تاک در اپ استورهای آمریکایی جلوگیری می‌کند، تأیید کرده است.
به گزارش سی‌ان‌ان، وزارت بازرگانی در بیانیه‌ای تأیید کرد که محدودیت‌هایی را که قرار بود از روز گذشته اعمال شود به‌مدت یک هفته به تأخیر می‌اندازد.
به گفته یک منبع آگاه، طبق توافقنامه‌ای که ترامپ تأیید کرده، بایت‌دنس همچنان مالک اصلی تیک‌تاک خواهد بود.
ترامپ می‌گوید: از نظر من این معامله یک موهبت و برکت است. اگر آنها این کار را انجام دهند، عالی است و اگر هم آن را انجام ندهند، اشکالی ندارد. او با اشاره به اینکه والمارت هم در این معامله حضور خواهد داشت، ادامه می‌دهد: امنیت بطور کامل تامین می‌شود. آنها از فضای ابری جداگانه و امنیت بسیار بسیار قدرتمندی بهره خواهند برد. همان منبع آگاه در عین حال می‌گوید، براساس توافقنامه‌ای که ترامپ گفت تأیید کرده، شرکت بایت‌دنس همچنان مالک عمده تیک‌تاک خواهد بود. 
تیک‌تاک هم در بیانیه‌ای تأیید کرد که اوراکل و والمارت در مجموع 20درصد از سهام این اپلیکیشن را در اختیار خواهند گرفت. تیک‌تاک می‌گوید: اوراکل به ارائه‌دهنده قابل اعتماد فناوری ما تبدیل خواهد شد و مسئول میزبانی از همه داده‌های کاربران آمریکا و ایمن‌سازی سیستم‌های رایانه‌ای مرتبط خواهد بود تا الزامات امنیت ملی آمریکا تضمین شود. ما اکنون با والمارت در زمینه مشارکت تجاری هم کار می‌کنیم. ما همچنین محل‌استقرار این شرکت جدید را با نام «تیک‌تاک گلوبال» در آمریکا حفظ خواهیم کرد و گسترش خواهیم داد. این در حالی است که 25هزار شغل جدید در آمریکا ایجاد خواهیم کرد.
ترامپ هم می‌گوید که تیک‌تاک به‌عنوان یک شرکت جدید در تگزاس ثبت خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید