• دو شنبه 31 شهریور 1399
  • الإثْنَيْن 3 صفر 1442
  • 2020 Sep 21

جهان آمریکا را پس زد

گوترش: سازمان ملل نمی‌تواند در زمینه اظهارات آمریکا اقدامی انجام دهد / جوزپ بورل: تعهدات برجامی لغو تحریم‌ها همچنان برقرار هستند / ظریف خطاب به ترامپ: پمپئو شعار «عظمت را به آمریکا برگردانیم» را دستمایه خنده جهان کرده است
صبح یکشنبه پیش‌بینی‌ها درباره سرنوشت مکانیسم ماشه به همان شکل و با همان نتیجه‌ای که همه انتظار آن را می‌کشیدند، محقق شد.

حماسه قصر

لوله تانک‌ها در برق آفتاب می‌درخشید. صدها تانک. بی‌رحم و مغرور نشسته بودند در بلندی. در ارتفاعات سیاوانه. درست بالای سر شهر. شهرِ تنها نه، آن روزها قصرشیرین، عروس کرمانشاه بود.

دفاع‌مقدس؛ ایثار جمعی برای دفاع از امنیت

فرارسیدن ایام مبارک هفته دفاع مقدس، بهانه‌ای است برای گرامیداشت یاد و نام شهدای والا‌مقام ایران و اسلام و همچنین بازاندیشی در روش و منشی که با تاسی به آموزه‌های انقلاب و امام عزیز توانست با خلق حماسه‌های ماندگار طی 8 سال دفاع جانانه؛ امنیت را برای مردم ایران به ارمغان آورد.

شجریانی‌ها

در ستایش استادبزرگ آواز ایران و سلوکی که چند نسل امتداد داشته است
گوش کردن به آوازهای محمدرضا شجریان و انس با جهان او بیشتر شبیه نوعی سلوک و طریقت است.

صلح شهری در گرو امنیت زنان

اکثر مردم به محض دیدن یا خواندن واژه «صلح»، عبارت «جامعه‌ای به دور از جنگ و خشونت» در ذهنشان تداعی می‌شود.

80 سالگی یک صدا

بیش از نیم‌قرن کارنامه هنری محمدرضا شجریان روایت‌های بسیاری دارد، روایت‌هایی که بسیاری از آنها در طول این سال‌ها مکتوب شده‌اند و بسیاری دیگر در سینه دوستداران و همکاران او مانده‌اند.  برای ویژه‌نامه هشتادسالگی محمدرضا شجریان به سراغ نسل آخر شاگردان او رفته‌ایم.

مصائب اداره کشور با کسری بودجه

ترکیب استارتاپی فناوری با دفتر مشق

نزول بورس روی موج عوامل سه‌گانه