13
دو شنبه 24 خرداد 1400
شماره 8243
درنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

رمزارزها کلید رهایی اقتصاد از قفل تحریم

یادداشت یک
ایجاد و عرضه بیت‌کوین و دیگر رمزارزها برای حل مشکل پرداخت نقدی پول کاغذی و مسکوکات است، البته پیش از آن کارت‌های اعتباری نیز با این هدف پا به عرصه نظام بانکداری گذاشتند اما ایرادی که وجود دارد این است که دولت‌ها به‌وسیله همین کارت‌های اعتباری تراکنش مالی و گردش حساب‌های بانکی‌ را ردیابی می‌کنند اما با رمزارزها می‌توان تبادل بدون واسطه و غیرقابل ردیابی انجام داد.
ویژه
چالش رمزارز در ایران هنوز حل نشده است و این بازار را باید از دو منظر مورد توجه قرار داد؛ استخراج و مبادله. هر چند گذر زمان موجب شده تا قوانین مشخصی در رابطه با استخراج ارز دیجیتال تهیه و ابلاغ شود اما در رابطه با نحوه مبادله قانون مدونی وجود ندارد.
این روزها همه از ارزهای دیجیتال حرف می‌زنند. همه دنبال صرافی‌های دیجیتال هستند و جمله‌هایی مثل «ارز دیجیتال چیست؟»، «رمز‌ارز یعنی چه؟»، «ماینینگ چیست؟» در گوگل فارسی به شکل بی‌سابقه‌ای سرچ می‌شود.
یک جست‌وجوی کوتاه در اینترنت شما را با داستان‌های عجیب و دور از ذهن ثروتمند‌شدن با خرید و فروش رمزارزها روبه‌رو می‌کند؛ داستان‌هایی که پس از شکست بسیاری در بازار سرمایه از اثرگذاری کافی برخوردار شد و توانستند بسیاری را به سمت این بازار جذب کنند.
خاموشی، گرما، بیکاری و... انگار زندگی با برق معنا یافته و بی‌برقی، معنای زندگی در برهوت است.
رمزارزها هم‌اکنون یکی از داغ‌ترین مباحث و بازارها برای سرمایه‌گذاری هستند و از افراد تازه‌کار تا حرفه‌ای‌های دنیای فناوری ارزهای دیجیتال همگی به این پدیده نوظهور و خاص قرن حاضر علاقه‌مند شده‌اند اما افراد کمی هستند که اطلاعات و تخصص کافی و علمی در این زمینه دارند و با آگاهی کامل وارد این بازار شده‌اند.
تکنولوژی جدید رمزارز Cryptocurrency موافقان و مخالفان سرسختی دارد و اختلاف‌نظر بین آنها، سردرگمی مردمانی را به‌دنبال داشته که دنبال یک بازار امن برای سرمایه‌گذاری می‌گردند.

تنها آگاهی برنده است

آیا سرمایه‌گذاران در ارزهای دیجیتال به‌زودی پشیمان می‌شوند؟
خروج هزاران میلیارد تومان از بورس برای خرید رمز ارز، خبری است که مدتی است در رسانه‌ها می‌چرخد.
هیجانات پرریسک انتقام‌گیری از بورس

هیجانات پرریسک انتقام‌گیری از بورس

گپ‌وگفت در کوچه و خیابان با آنهایی که روی رمزارز سرمایه‌گذاری کرده‌اند
از ابتدای سال گذشته و با دعوت مسئولان دولتی تعداد زیادی از مردم راهی بازار سرمایه شدند تا همزمان با افزایش تورم با سرمایه‌گذاری در بورس، حداقل خیالشان از بابت ارزش پولشان راحت باشد؛ البته که سودهای 5درصدی آن‌هم روزانه باعث طمع بعضی از تازه‌واردها شد ولی در نهایت با ریزش ارزش سهم‌ها، مردم ترجیح دادند که با وجود زیان 500 40درصدی پولشان را از بورس خارج کنند.
ماینرها از کجا می‌آیند؟
ماینرها از کجا می‌آیند؟
سختگیری‌های جدید فروش دستگاه‌های استخراج رمزارز و تأثیر آن در فعالیت‌های غیرمجاز
با تصویب دستورالعمل استخراج ارزهای رمزنگاری شدهماینینگ دستگاه ماینر شد وسیله‌ای برای کسب درآمد.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
سال2008 شخص یا اشخاصی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو مقاله‌ای را باعنوان «بیت‌کوین: سامانه پولی همتا به همتا» در وبگاه  metzdowd.com منتشر کردند.
کم پیش نمی‌آید رمزهای خود را فراموش کنیم؛ شماری از رمزها، از جی میل، تا کارت‌بانک‌ها و هر حساب خرید در هر فروشگاه مجازی تا رمزکیف پول یا رمز‌ارز.