25
دو شنبه 24 خرداد 1400
شماره 8243
استانی
23023432
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
طی چهار دوره اخیر انتخابات ریاست ‌جمهوری دو چهره از استان سمنان به پیروزی رسیدند. حالا پس از استقرار چهار دولت با دو رئیس‌جمهور اهل این استان، سمنانی‌ها انتظاراتی از دولت سیزدهم دارند که به اعتقاد آن‌ها روند توسعه سمنان را پرشتا‌ب‌تر می‌کند.
استان قزوین یک درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده است. این استان از شمال به استان‌های مازندران و گیلان، از غرب به استان‌های زنجان و همدان، از جنوب به استان مرکزی و از شرق به استان البرز محدود می‌شود.
فارس به عنوان چهارمین استان پهناور کشور با توجه به قرار داشتن در چهارراه ارتباطی شمال، جنوب، شرق و غرب کشور از موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای برخوردار است.
نگل روستایی از توابع بخش کلاترزان شهرستان سنندج در استان کردستان است که در کیلومتر ۶۵ جاده اصلی سنندج به مریوان قرار دارد و به واسطه وجود یک قرآن تاریخی جزو مناطق گردشگری روستایی به حساب می‌آید.
دمای هوای برخی شهرهای خوزستان در چند روز گذشته بیش از 52درجه اعلام شد در حالی که اخبار غیررسمی این دما را بیش از 60درجه زیر نور مستقیم آفتاب می‌دانند.

آسباد؛ مهندسی باد!

آسباد یا آسیاب بادی را باید نماد استفاده از انرژی پاک در روزگاران قدیم خراسان جنوبی دانست
استفاده از انرژی‌های طبیعی در معماری ایرانی همواره مورد توجه ویژه‌ معماران بوده است.
واکسن کرونای «کنژوگه» محصول مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران فاز یک و دو مطالعه بالینی را در کوبا با موفقیت طی کرد و فاز سوم مطالعه بالینی آن همزمان با کوبا در ایران در حال انجام است.
PDF استانی
کوتاه استانی
23023405-021 ستون صدای همشهری برای نوشتن مشکلات شما شهروند گرامی است. معضلاتی که منعکس می‌شوند تا مسئولان آنها را بخوانند و در پی یافتن راه حلی برای رفع آنها برآیند. برای بازگو کردن مشکلات خود از ساعت 9 تا 17با شماره دفتر همشهری تماس بگیرید.