07
دو شنبه 24 خرداد 1400
شماره 8243
زیست‌بوم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

گردشگری درمانی و لزوم نظارت

یادداشت
گردشگری درمانی در ایران به لحاظ جایگاه علمی متخصصان، وجود تجهیزات و خدمات مناسب و در عین حال هزینه بسیار پایین این خدمات نسبت به کشورهای دیگر به‌خصوص کشورهای منطقه، پتانسیل بسیار بالایی برای جذب گردشگران درمانی است.
ویژه
«سند برنامه ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست»، صبح دیروز با حضور عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد و با تصویب و ابلاغ این سند برای نخستین بار موضوع محیط‌زیست به شورای فرهنگ عمومی کشور وارد شد.

طرح انتقال خزر در نقطه صفر

معاون سابق دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست: انتقال آب خزر به سمنان اکوسیستم خزر را تهدید می‌کند/ معاون ارزیابی‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست: پروژه انتقال آب خزر به سمنان سرمایه‌گذارندارد، دولت هم پول ندارد
محیط زیست
2سال پیش طرح انتقال آب خزر به سمنان، بعد از تصویب گزارش ارزیابی زیست‌محیطی، توسط سازمان حفاظت محیط‌زیست، به وزارت نیرو ابلاغ شد، ولی در این مدت هیچ سرمایه‌گذار خصوصی که بخواهد هزینه این پروژه را بدهد، پا پیش نگذاشته است.
مناظره‌های ضعیف، تأییدی بر تداوم ورشکستگی آبی

مناظره‌های ضعیف، تأییدی بر تداوم ورشکستگی آبی

بیش از یک‌دهه قبل، بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی مانند ناسا، وضعیت وخیم آب، خاک و محیط‌زیست ایران را براساس شواهد، آمار و اطلاعات ماهواره‌ای و علم نوین پیش‌بینی کردند و مدعی شدند تا چند دهه آینده، کشور ایران از شرایط خشک و نیمه‌خشک به کشوری با اقلیم بسیار خشک همانند عربستان تبدیل می‌شود.
واکسن؛ شرط عراق برای بازگشایی مرزها به روی ایران
واکسن؛ شرط عراق برای بازگشایی مرزها به روی ایران
سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان که در قالب هیأتی به عراق سفر کرده است در دیدار با حسن ناظم، وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق پیشنهاد کرد که درهای عتبات عالیات در کربلا، نجف و کاظمین به روی گردشگران زیارتی ایران باز شود تا آنها برای زیارت به عراق سفر کنند.