25
شنبه 24 مهر 1400
شماره 8337
مترو
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
هوا تازه تاریک شده و ترافیک غروب پاییز، خیابان‌ها را بسته. بالاتر از سیدخندان به سختی یک تاکسی پیدا می‌کنم که شریعتی را مستقیم تا نزدیک میدان قدس برود. برای جلسه رسمی، کفش‌تنگ و ترشی پوشیدم که پاهام دارد از درد تویش می‌ترکد و ناخن‌هایم تو گوشت فرو رفته. ماشین رسما تکان نمی‌خورد.
شاید فاصله بسیاری میان قنات‌های پرآب قلهک و ساختمان‌های اداری میدان شهدای هفتم تیر وجود نداشته باشد اما سبک زندگی آدم‌های این دو محدوده، بسیار متفاوت خواهد بود.
مترو از زیر خانه ما رد می‌شود. ما ۶نفر بودیم. خواهر بزرگ‌ترم با شوهرش رفتند، ولی هر وقت زنگ می‌زنند انگار همین حوالی هستند چون گاهی حس می‌کنم از زیر‌خانه ما رد می‌شوند. البته این امکان هم هست که از آن‌طرف دنیا زیر خانه ما، خانه گرفته باشند و من وجودشان را احساس کنم.
تا پایان دوره دبستان، معمولا والدین نگران گم‌شدن، تصادف، دزدیده‌شدن و... کودکان هستند. بنابراین از سرویس مدرسه استفاده می‌کنند یا اینکه خودشان به سرویس فرزندشان تبدیل می‌شوند!
پنج نکته مترویی درباره بیست و سوم مهرماه؛ روز جهانی عصای سفید

عصای سفید، خطوط زرد

بیست و سوم مهرماه، روز جهانی عصای سفید نامگذاری شده؛ روزی که جامعه جهانی آن را در پانزدهمین صفحه تقویم ماه اکتبر به ثبت رسانده تا یادش نرود حقوق نابینایان در ساحت‌های مختلف شهروندی چیست و چطور باید از آن پاسداری شود.
از همین‌جا که هستید تا همان جا که می‌‌خواهید

از همین‌جا که هستید تا همان جا که می‌‌خواهید

بعد از ماجرای کرونا و همه اتفافات حول‌و‌حوش آن، یک‌بار دیگر به همه یادآوری شد که دسترسی به خدمات و امکانات بهداشتی- پزشکی برای زنده ماندن، بسیار مهم است. به همین دلیل بسیاری از مراکز عمومی تلاش کردند تا امکان دسترسی به فوریت‌های پزشکی و در قدم بعدی، خدمات درمانی تسهیل شود.
مترو به نفع نابینایان فرهنگسازی‌ کند
مترو به نفع نابینایان فرهنگسازی‌ کند
واقعیت این است که تا به امروز اقداماتی برای افزایش دسترس‌پذیری ایستگاه‌های مترو، مختص افراد معلول به‌ویژه نابینایان و کم‌بینایان در ایستگاه‌های مترو انجام شده است؛ بسیاری از ایستگاه‌ها به مسیرهای ویژه عبور‌و‌مرور نابینایان مجهز شده، ورودی‌ها برای افراد ویلچرسوار و دارای مشکلات حرکتی مناسب‌سازی‌ شده است، بسیاری از ایستگاه‌ها به آسانسور مجهز شده و اقدامات مثال‌زدنی دیگری که در مقایسه با گذشته بسیار متفاوت بوده اما با وجود تمام پیشرفت‌ها، هنوز دغدغه ایمنی در دسترسی کامل به ایستگاه‌های مترو وجود دارد که نیازمند نظارت و توجه بیشتر است.
دیگر جای هیچ بهانه‌ای برای واکسن نزدن نیست. کفش و کلاه کنید که ما قرار است در این شماره به شما نشان دهیم که چطور شهرداری تهران با افزودن 26 ایستگاه ثابت و سیار به جمع مراکز واکسیناسیون در پایتخت، توانسته نهضت واکسیناسیون در برابر بیماری کرونا را تقویت کند.