• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 24 مهر 1400
کد مطلب : 142964
+
-

در «سیلیکون‌ولی» دسترسی به مترو و اتوبوس ویژه برای دریافت خدمات درمانی- بهداشتی چگونه است؟

از همین‌جا که هستید تا همان جا که می‌‌خواهید

از همین‌جا که هستید تا همان جا که می‌‌خواهید

  سها دادمند

بعد از ماجرای کرونا و همه اتفافات حول‌و‌حوش آن، یک‌بار دیگر به همه یادآوری شد که دسترسی به خدمات و امکانات بهداشتی- پزشکی برای زنده ماندن، بسیار مهم است. به همین دلیل بسیاری از مراکز عمومی تلاش کردند تا امکان دسترسی به فوریت‌های پزشکی و در قدم بعدی، خدمات درمانی تسهیل شود. متروها، یکی از این مکان‌ها بودند و از میان آنها، متروی شهر « ولی» مرکز شهر «سن‌خوزه» در کالیفرنیاست. ببینیم اهالی مترو و درمان دراین‌باره چه کرده‌اند.

داستان از کرونا آغاز شد؛ از همان جایی که مسئولان بیمارستان شهر ولی با مواردی روبه‌رو شدند که افراد برای رسیدن به این مرکز درمانی حتما باید از خودروی شخصی یا تاکسی استفاده می‌کردند اما هزینه تاکسی بالاست. از سوی دیگر بسیاری از افراد از انتقال بیماران هراس داشته و از طرفی بسیاری از افراد با حال نامناسبی که داشتند، امکان استفاده از خودروی شخصی را نداشتند. باید چه چیزی تغییر می‌کرد؟ قطعا بهترین راهکار، فراهم کردن امکان جابه‌جایی بیماران بود و  مترو، به‌عنوان بهترین گزینه برای این منظور انتخاب شد. این ماجرا البته پیش از این با مشاهده بیماران دارای معلولیت جسمی یا سالمندان تنها نیز به فکر مسئولان بیمارستان رسیده بود.

نجات‌بخش‌ها حرکت می‌کنند
هفتم سپتامبر2020(شهریور 1399) اتوبوس‌های همکار با مترو، ویژه بیمارستان شهر ولی یا همان سیلیکون ولی شروع به فعالیت کردند. به این ترتیب ساکنان- بیماران دورترین نقطه غرب شهر یعنی «‌سان‌سیتی» تا دورترین نقطه شرق شهر یعنی «مِسا»، بالاترین نقطه شمال شهر یعنی «اِسکاتسدال» تا جنوبی‌ترین نقطه شهر یعنی «کندلر»، با سوار شدن به این اتوبوس‌های دو خط 138، 106و 156، خود را به متروی منتهی به بیمارستان برسانند. این اتوبوس‌ها ویژه بیمارستان- مترو بوده و افراد عادی نمی‌توانند از آنها استفاده کنند. در مسیر برعکس، پس از انجام خدمات درمانی، اتوبوس‌ها افراد را به مترو منتقل می‌کنند و به این ترتیب بیماران به محل زندگی خود بازمی‌گردند. این سرویس‌ها برای بیماران هزینه‌ای دربرندارد.

با این شماره تماس بگیرید
گاهی بعضی افراد امکان سوار‌شدن به همان اتوبوس و رسیدن به خط مترو را ندارند. در این شرایط چه باید کرد؟ تلفن 911 در خدمت بیماران است. کافی است با این تلفن تماس گرفته و مقدمات سوار شدن آنها به اتوبوس فراهم شود.

شما مستقیم منتقل می‌شوید
باوجودی که طرح مترو- اتوبوس درمانی، به بیماران بسیاری کمک کرده است اما بعضی افراد امکان تعویض مسیر از اتوبوس به مترو را نیز ندارند. در این شرایط، افراد به شکل مستقیم با همان خط اتوبوس به بیمارستان منتقل می‌شوند.

به شما خوش می‌گذرد
قطعا رفتن به بیمارستان، اتفاق خوشایندی نیست! اما مسئولان بیمارستان و متروی این شهر، تلاش کرده‌اند تا بیماران در مسیر با حال خوبی به مقصد رسیده و بازگردند. این امکانات مهیاست.
  سهولت سوار و پیاده: برای اتوبوس‌ها و متروهای این خطوط ویژه، امکان سوار و پیاده‌شدن معلولان، سالمندان ‌و بیماران ناتوان وجود دارد؛ برای مثال صندلی‌های راحت، مکانی برای توقف صندلی چرخدار بیش از سایر اتوبوس و متروها و میله‌هایی برای سهولت راه رفتن یا سوار شدن.
  با یک تلفن: داخل مترو و اتوبوس، برای اطلاع‌رسانی سریع به مرکز درمانی، تلفن وجود دارد.
  امکانات مراقبتی: برای مراقبت از بیماران، امکاناتی برای رسیدگی سریع به حال بیماران وجود دارد؛ برای مثال دستگاه اکسیژن، جعبه کمک‌های اولیه برای امدادرسانی، واکر، صندلی چرخ‌دار، عصا و... که درصورت نیاز افراد بتوانند از آنها استفاده کنند. علاوه بر اینکه یک پزشک و یک پرستار همراه نیز داخل مترو یا اتوبوس حضور دارند.

با یک تلفن همراه شماست
بعضی افراد امکان استفاده از مترو و اتوبوس برای رسیدن به بیمارستان را ندارند؛ بنابراین می‌توانند درخواست همراه داشته باشند. برای این منظور کافی است با همان شماره 911 تماس گرفته و درخواست همراه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید