24
چهار شنبه 18 فروردین 1400
شماره 8189
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
تا پیش از شیوع کرونا، در جهان نبرد و رقابت سهمگینی در میان کشورها برای جذب و شکار نخبگان علمی و فناوری در جریان بود، اما حالا این رقابت، رنگ و بوی کرونایی گرفته است و با توجه به اهمیت روزافزون تامین و حفظ کادر بهداشت و درمان در دوران کرونا، مسئله حفظ یا مهاجرت کادر درمان تبدیل به یک چالش حیاتی و اولویت کلیدی برای بسیاری از کشورها شده است.
مرتضی آوینی از آن دسته آدم‌هایی است که جدای از روایت فتح‌هایش که شب‌های جمعه پخش می‌شد بعد از نبودنش، بیشتر شناخته و نقل زبان‌ها شد. هر چند سال یک‌بار هم یک مستندی، فیلمی، قطعه‌ای چیزی از او پخش می‌شود تا دوباره نام او سر زبان‌ها بیفتد و در بعضی موارد صدای خانواده این شهید دربیاید.
در این فروردین‌ماه به این عکس سعید قاسمی با موضوع دورهمی شب یلدا در اهر نگاهی بکنید که در مسابقه عکاسی اینستاگرامی هیپا در امارات با موضوع خانواده جایزه گرفته است و با خودتان فکر کنید انگار همین دیروز بود که جمع‌هایمان جمع بود، کرونا نبود و...
بیشتر اپلیکیشن‌های مسیریابی به امکان تشخیص فشردگی ترافیک مجهز هستند و به وسیله آن کاربر‌ها به مسیر‌هایی راهنمایی می‌شوند که از آن مسیر می‌توانند ترافیک را دور بزنند و زودتر به مسیر برسند.
نام خیابان ولیعصر که به گوش می‌رسد، اول رد پای درخت‌های چنار سر به فلک کشیده‌اش ذهن را نوازش می‌کند. انگار هر کدام‌مان به اندازه شاخ و برگ‌های هر درخت از این خیابان خاطره داریم.

اول آخر

آسایش بهاری عکس: ایرنا/فاطمه عابدی
بفرما مجوز

بفرما مجوز

می‌گویند هر کس از والده‌اش قهر می‌کند خواننده می‌شود. درست می‌گویند، اما این مثال قدیم‌ترها کاربرد بیشتری داشت. در روزگار فعلی برای خواننده شدن دیگر نیازی به قهر و دعوا و شکست عشقی نیست.
روز جهانی بهداشت
روز جهانی بهداشت
مجمع جهانی بهداشت از سال ۱۹۵۰ به بعد، هفتم آوریل امروزرا روز جهانی بهداشت نامگذاری کرد. امسال روز جهانی بهداشت در سایه کووید 19 تنها با زنده‌ماندن و دوام‌آوردن و جوانه‌زدن تعبیر می‌شود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
رئیس کمیته تخصصی ارزیابی سیلاب کمیته ملی سدهای بزرگ ایران اعلام کرده که افزایش تنش آبی در فصل تابستان سال۱۴۰۰ به‌دلیل کاهش بارندگی‌های سال آبی جاری بسیار محتمل است و پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۰۰شهر ایران با این معضل روبه‌رو شوند.
کرونا قطار هنر را در بسیاری از کشور‌های دنیا از ریل خارج کرد. واقعیتی که به گواه آمار نشان می‌دهد فعالیت دست‌اندرکاران تمام اقسام هفتگانه هنر درگیر رکودی بی‌سابقه است و مخاطب‌ هم دیگر دغدغه هنری چندانی در این کشور‌ها ندارد.