09
چهار شنبه 18 فروردین 1400
شماره 8189
زیست‌بوم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
طرح تشکیل وزارتخانه‌های انرژی، آب و محیط‌زیست دیروز به ایستگاه بهارستان رسید. به گزارش ایرنا، در نشست جلسه علنی سه‌شنبه مجلس طرح تشکیل وزارتخانه‌های انرژی، آب و محیط‌زیست اعلام وصول شد.
گردشگری
نوروز امسال کار خود را کرد و بیش از 100میلیون سفر جاده‌ای در کشور و پیش از آن بازارهای شلوغ خرید شب عید و بعدتر مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی برای دید و بازدید نوروزی در شرایطی که التماس‌های عاجزانه وزیر بهداشت و کادر درمان کشور برای سفر نرفتن مردم و خودداری از دیدوبازدیدهای عیدانه در فقدان واکسن موردنیاز برای مهار کرونا در کشور شنیده نشد، سرانجام ایران را وارد فاز قرمز کرونایی کرد و نیمی از شهرهای کشور به وضعیت قرمز و برخی دیگر به رنگ نارنجی درآمدند.

قرق‌ها خالی از شکارچیان خارجی

قرق‌های اختصاصی از 2 سال قبل تاکنون رنگ شکارچی خارجی به خود ندیده‌اند و قرق‌دارها دیگر توان تامین هزینه نگهداری از حیات‌وحش را ندارند
حیات وحش
70درصد مجوز شکار در قرق‌های اختصاصی با تصمیم قرق‌دارها می‌تواند به اتباع بیگانه فروخته شود. 2 سال است که کرونا مانع از حضور گردشگران خارجی شکار تروفه در ایران شده است و این اتفاق، حفاظت از طریق قرق‌داری بخش خصوصی را با مشکل روبه‌رو کرده است.