24
شنبه 24 اسفند 1398
شماره 7904
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

عذاب وجدان، کت و شلوار و کرونا

نقد و نظر
در فیلم «من می‌ترسم» ساخته بهنام بهزادی یک شخصیت کلیدی هست با بازی خوب پیام یزدانی.
ویژه
یکی از وسایلی که باید کنار کودکان و در سبد اسباب‌بازی آنها باشد، کتاب است.
بیماری ناشی از ویروس جدید کرونا یا کووید۱۹ در یک نفر از هر 6نفر به شکل شدیدی بروز می‌کند و فرد دچار ذات‌الریه و اشکال در تنفس می‌شود.
​​​​​​​آلیس میلر- روانشناسی که شهرت جهانی دارد-  با تحلیل تجارب بیمارانش و سرگذشت شخصیت‌های سرشناسی مثل ویرجینیا وولف و فرانتس کافکا و مارسل پروست،  نشان می‌دهد چطور تحقیر و سرخوردگی و خشم فروخورده در دوران کودکی،  خود را در بزرگسالی بروز می‌دهد؛ با بیماری‌هایی مانند سرطان،  سکته و دیگر ناخوشی‌ها.
طرح روز
​​​​​​​میلان: یک پزشک از کانون شیوع ویروس کرونا در ایتالیا به یورونیوز گفته است بیمارستان‌های این کشور چنان تحت فشار هستند که دکترها ناگزیرند تخت‌های‌ آی‌سی‌یو را به بیمارانی اختصاص دهند که شانس زندگی بیشتری دارند.
​​​​​​​تنسی:‌ ررودرا چاناپاناور، ایمنولوژیست و پژوهشگر در مرکز علم سلامت در دانشگاه تنسی آمریکا که درباره ویروس کرونا تحقیق کرده، می‌گوید این ویروس می‌تواند روی سطوحی همچون صفحه نمایش موبایل‌ها تا ۹۶‌ساعت یا ۴روز در دمای طبیعی اتاق زنده بماند.

عکس روز

عکس روز
پیش‌بینی 150میلیونی پزشک آمریکایی

پیش‌بینی 150میلیونی پزشک آمریکایی

​​​​​​​نیویورک:‌ پزشک آمریکایی وابسته به کنگره هشدار داد که ویروس کرونای جدید در آینده نزدیک به۷۰ تا ۱۵۰میلیون نفر را در آمریکا مبتلا می‌کند.
ترک قرنطینه، مساوی با قتل
ترک قرنطینه، مساوی با قتل
​​​​​​​میلان:‌ مقامات ایتالیا اعلام کردند شهروندانی که مبتلا به کرونا شده‌اند، چنانچه از قرنطینه خارج شوند، با اتهام قتل روبه‌رو خواهند شد.
مهارت
​​​​​​​  درصورت داشتن تب و سرفه مطلقا سرکار نروید.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
درحالی‌که قرار بود مریخ Mars نورد اگزومارس‌ماه ژوئیه سال‌جاری پرتاب شود، خبرها گویای آن است که مقامات آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی روسیه به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و بعضی مشکلات فنی پرتاب این مریخ‌نورد را ۲سال به تعویق انداخته‌اند.
​​​​​​​رئیس کمیسیون ویژه کارشناس‌های کمیته دولتی سلامت و درمان در چین اعلام کرد ویروس کرونا تا اواسط‌ماه ژوئن حدود 3ماه دیگر کاملا کنترل خواهد شد.
رئیس مرکز آمار ایران گفت: براساس نتایج طرح «آمار‌گیری از ویژگی‌های اشتغال و بیکاری» میزان بیکاری در کشور 13.5درصد است.