58
شنبه 24 اسفند 1398
شماره 7904
آبان
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بحران در اماکن دیپلماتیک ایران در عراق

درست همزمان با چهلمین سالروز اشغال لانه جاسوسی در تهران، جمعیتی از مردم معترض عراق در کربلا به کنسولگری ایران حمله برده و به تخریب کنسولگری ایران دست زدند.
ویژه
آبان، ‌ماه لرزش‌های طبیعی و غیرطبیعی زیادی بود اما زمین هم از این حیث ما را تنها نگذاشت.
​​​​​​​آلودگی هوای تهران باعث شد سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای نسبت به کاهش کیفیت هوای تهران و کرج به همه گروه‌ها هشدار دهد.
​​​​​​​زمزمه‌هایی شنیده شد دال بر اینکه بنزین گران خواهد شد.
23سال در هر بزنگاهی که واژه رجل سیاسی مانع حضور زنان در محافل قدرت و سیاست می‌شد، نخستین کسی که در مذمت آن به صراحت یا نمادین اعتراض می‌کرد، اعظم طالقانی بود.
​​​​​​​دوم آبان‌ماه بود که سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از خروج محصولات خانواده پراید از مدار تولید خبر داد.
​​​​​​​مائده امینی، روزنامه‌نگار/ نه فرمان هیدرولیک داشت، نه ترمز ABS؛ نخستین خودرویی که توانستم به نام خودم کنم، یک پراید مدل86 بود.
1 آبان 1398

خانه‌ای روی آب

داستان تکراری «خانه پدری» عیاری بالاخره در سال ۹۸ به پایان رسید. داستانی که تقریبا از یک دهه پیش شروع شد و بعد از کلی ماجرا و حادثه رسید به امسال.
حکایت آن اُتول

حکایت آن اُتول

​​​​​​​حمیدرضا محمدی، روزنامه‌نگار/ نوک‌مدادی بود، مدل١٣٧٧. یک هاچ‌بک تمام‌عیار کره‌ای، که هنوز همه‌چیزش فابریک بود.
تولدهای 98/8/8
تولدهای 98/8/8
​​​​​​​تاریخ‌های لاکچری، صف سزارین را طولانی کرده است؛ ۹۸.۸.۸، گرچه انتخاب تاریخ تولد رُند برای نوزاد تنها به این چنین تاریخ‌هایی ختم نمی‌شود و پدر و مادر اصرار دارند فرزندشان در تاریخ خاصی مانند سالگرد ازدواج‌شان و... به دنیا‌ آید، اما امسال بازار این تاریخ بسیار گرم بود.
PDF آبان
کوتاه آبان
​​​​​​​ماجرای کتاب «انسان خردمند»، پس از آن «انسان خداگونه» و در مجموع، کتاب‌های «یووال نوح هراری» چه بود؟ سال 98هرجا که می‌رفتید، نام او - البته بیشتر نام کتاب‌هایش - را می‌شنیدید.
​​​​​​​مشاوران رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد در حاشیه‌سازی‌ دست کمی از رئیس دولتشان نداشتند.
قزاقستان نماد توانستن است؛ کشوری که با بدترین آب و هوای ممکن سعی در ایفای نقش‌های مهم بین‌المللی دارد.