• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 24 اسفند 1398
کد مطلب : 97058
+
-

بدن هرگز دروغ نمی‌گوید

ویترین
بدن هرگز دروغ نمی‌گوید


آلیس میلر- روانشناسی که شهرت جهانی دارد-  با تحلیل تجارب بیمارانش و سرگذشت شخصیت‌های سرشناسی مثل ویرجینیا وولف و فرانتس کافکا و مارسل پروست،  نشان می‌دهد چطور تحقیر و سرخوردگی و خشم فروخورده در دوران کودکی،  خود را در بزرگسالی بروز می‌دهد؛ با بیماری‌هایی مانند سرطان،  سکته و دیگر ناخوشی‌ها.
کتاب «دلهره‌های کودکی»  اثر پرفروش آلیس میلر درباره آسیب‌های روانی دوران کودکی،  برای این نویسنده شهرتی جهانی به ارمغان آورد و او را به یکی از پیشروان عرصه روانشناسی کودک بدل کرد.
این کتاب نشان می‌دهد چگونه هریک از ما در راه فرزند خوب بودن و انکار آنچه بر ما رفته اسیر چرخه‌های آسیب‌زا می‌شویم؛ و به سبب آن،  رنج‌های مضاعفی را متحمل می‌شویم. در حقیقت این کتاب افشا می‌کند،  چگونه به‌رغم گذشت سالیان متمادی از کودکی‌مان اما هنوز والدین خود را نبخشیده‌ایم،  بلکه حتی وابستگی‌های بیمارگونه با آنها ایجاد کرده‌ایم. حقیقت این است که ما نخواهیم توانست رنج‌های کودکی‌مان را کتمان کنیم و همین سبب می‌شود این آلام درون ما به زندگی خود ادامه ‌دهند. اغلب ما سال‌ها می‌کوشیم تا احساساتی درباره والدین‌مان بروز دهیم که واقعا آنها را باور نداریم. هرچند با این بروز احساسات ریاکارانه،  در حقیقت به‌خودمان و والدین‌مان دروغ گفته‌ایم! کتاب «بدن هرگز دروغ نمی‌گوید» نشان می‌دهد چگونه بدن‌های ما تقاص این ریاکاری و رندی را در دوران بزرگسالی پس می‌دهند؛ بدن‌هایی که سالیانی متمادی این رنج‌ها را در خود ذخیره کرده‌ ولی اکنون اثرات خشونت‌های دوره کودکی‌مان را بی‌پروا بیرون می‌ریزند.
شالوده کتاب بر نظریه آلیس میلر درباره قدرت مخرب برخی فرمان‌های اخلاقی مخرب استوار است؛ فرمان‌هایی که دائم فرزندان را به فرمانبرداری از والدین و احترام به آنان همراه با فروتنی و گذشت دعوت می‌کند،  حتی اگر توسط والدین آزار دیده باشند.
نشر نو این کتاب را با ترجمه امید سهرابی نیک در230صفحه با شمارگان هزار و100نسخه به بهای 33هزار تومان منتشر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید