61
سه شنبه 16 مهر 1398
شماره 7779
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تسهیل حمل‌و‌نقل زائران اربعین در کرمان

حمل‌و‌نقل
به گفته استاندار کرمان، با توجه به افزایش تعداد زائران اربعین در این استان که از برآوردهای انجام‌شده نیز بیشتر است، باید موضوع حمل‌و‌نقل این افراد به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد و تمهیدات لازم در حوزه سهولت حمل‌و‌نقل زائران اربعین اندیشیده شود.
اخبار ویژه
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان گفت: ۶۳ هزار نوآموز در آستانه ورود به دوره ابتدایی استان تاکنون مورد سنجش سلامت قرار گرفتند.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: در پی درخواست دختر بندرعباسی از رئیس قوه قضاییه، زمینه برخورداری پدر این دختر از تخفیف قانونی فراهم شد.
فرمانده انتظامی استان کرمان شمار جان‌باختگان ناشی از تصادفات در محورهای این استان طی یک سال را 1۱۲۰ نفر عنوان کرد و گفت: این آمار بالا در شأن فرهنگ مردم این دیار نیست.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان از ممنوعیت تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در این استان به علت خطر اکوسیستمی و تاثیر منفی بر منابع آبی، خبر داد.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان وجود و فعالیت تعداد فراوان استاد و هنرمند صاحب رتبه و هنرجویان متعدد خوشنویس در کرمان موجب شده هنر خوشنویسی در این استان یکی از رشته‌های فعال و پویا باشد.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۵۱ هزار سالمند در 7 شهرستان جنوبی استان کرمان زندگی می‌کنند و به طور میانگین 7 درصد جمعیت این منطقه را سالمندان تشکیل می‌دهند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از برگزیده شدن ۲۱ اثر صنایع دستی استان کرمان در پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت و برتری آثار صنایع دستی کشور خبر داد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در رابطه با میزان سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمان گفت: چند سرمایه‌گذار خارجی در بخش انرژی خورشیدی ورود پیدا کرده‌اند و همچنین شرکت‌های چینی، هلندی، ایتالیایی و آلمانی در استان مستقر شده‌اند.

کشتی‌های چابهار دیگر به گل نمی‌نشینند

مدیر آموزش و پرورش چابهار: در هنرستان شبانه‌روزی در حال ساخت چابهار، رشته‌هایی مربوط به صنعت کشتی‌سازی و تعمیر کشتی ارائه شده است
حمل‌و‌نقل
اهمیت حمل‌و‌نقل دریایی و کشتیرانی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. کشتی‌ها امروزه بیشترین نقش را در اقتصاد بین‌المللی و صادرات و واردات ایفا می‌کنند. هم‌اکنون هزاران کشتی در آب‌های بین‌المللی تردد می‌کنند که برای ادامه فعالیت خود نیاز به سرویس‌دهی و تعمیرات به موقع و مناسب دارند.
رنج بی‌آبی در جزیره هرمز

رنج بی‌آبی در جزیره هرمز

امام‌جمعه موقت جزیره هرمز: موضوع بی‌آبی در جزیره هرمز به یک بحران تبدیل شده است و ما تاکنون فقط از مسئولان وعده شنیده‌ایم
کمبود و نبود آب شرب چند سالی است به یکی از مشکلات ثابت مردم هرمزگان تبدیل شده است؛ اما طی چند هفته گذشته پای این مشکل به جزیره هرمز نیز باز شد و مردم ساکن جزیره طی 2 هفته اخیر از نبود آب شرب گلایه دارند. امام‌جمعه موقت جزیره هرمز با بیان این‌که نبود آب شرب در این منطقه به یک بحران جدی تبدیل شده است، تصریح کرد: در طول 2 هفته اخیر فقط از مسئولان وعده شنیده‌ایم.
باغ هرندی زنده می‌شود

باغ هرندی زنده می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان: وضعیت فعلی باغ هرندی کرمان بسیار نامناسب و ساماندهی و مرمت آن یکی از اهداف حوزه گردشگری استان در سال جاری است
باغ‌موزه هرندی کرمان یکی از اماکن تاریخی و گردشگری این شهر است که نگاه جدی مسئولان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به این مجموعه ارزشمند نویدبخش رونق دوباره آن است.
برداشت  ۲۲۲هزار تن خرما در سیستان و بلوچستان
برداشت  ۲۲۲هزار تن خرما در سیستان و بلوچستان
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۲۲ هزار تن خرما تاکنون از سطح ۵۵ هزار و ۶۰۰ هکتار نخلستان‌ این استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

ورزشکار هرمزگانی نایب‌قهرمان مسابقات موی‌تای جهانی شد

ورزش
ورزشکار هرمزگانی در نخستین تجربه بین‌المللی موفق به کسب مدال نقره مسابقات موی‌تای جهانی آنتالیا ۲۰۱۹ شد.

چند حادثه در سیستان و بلوچستان

حادثه
فرماندار سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۲ برادر به‌ نام‌های کریم و امیر رئیسی ۱۲ و ۱۴ ساله به دست پسرعمویشان در روستای اسلام‌آباد بنکل این شهرستان به قتل رسیدند.
PDF سه‌شنبه 16 مهر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰۴ هزار و ۵۱۰ لیتر مواد سوختی قاچاق در یک هفته گذشته در شهرهای سراوان، ایرانشهر و چابهار کشف شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرباز گفت: بچه‌های روستای زران‌منندی باعث نجات یک بچه‌تمساح شدند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سطح زیر کشت زعفران در این استان با ۱۲ هکتار افزایش نسبت به سال گذشته به ۳۲ هکتار رسید.
سامانه جامع ارتباط با مشتری CRM با هدف تکریم ارباب رجوع، سهولت و شفافیت در پیگیری امور در شرکت گاز هرمزگان راه‌اندازی شد.
5۶۶۲ نوزاد بندرعباس در راستای اجرای طرح سلامت بدو تولد امسال در این شهرستان شنوایی‌سنجی شدند.
۲ کتابخانه سیار روستایی شهرستان بندرعباس و بخش فین هم‌زمان با هفته ملی کودک ۱۳تا ۱۹مهر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک به بهره‌برداری رسید.
شهرستان ۵۶ هزار نفری بندرخمیر شعبه تعزیرات حکومتی، دادسرا و اداره ثبت اسناد و املاک ندارد و مردم این منطقه برای انجام فعالیت‌هایشان در این حوزه‌ها مجبور به طی مسافت طولانی با صرف وقت و هزینه زیاد به بندرعباس، مرکز استان هرمزگان، هستند.